خسرو کفیلی

مسابقات وزنه برداری قهرمانی مردان آسیا در حالی با شرکت ۱۰۲ وزنه بردار از ۲۹ کشور در تاشکند – ازبکستان برگزار می شود که تیم ملی وزنه برداری ایران با سه وزنه بردار جوان در این رویداد قاره ای شرکت کرده است.
از میان ۲۹ کشور شرکت کننده در این مسابقات تیم میزبان با ترکیب کامل / ۱۰ وزنه بردار / در این رویداد قاره ای شرکت کرده است و از هم اکنون می توان این را مدعی اصلی قهرمانی دانست و تیم های کره جنوبی و چین تایپه با ۹ وزنه بردار و ترکمنستان با ۸ وزنه بردار بیشترین شرکت کننده را در این مسابقات دارند.
تیم های بحرین ،هنگ کنگ ، اردن ، عربستان سعودی ، نپال ، قطر و سریلانکا نیز یک نماینده به تاشکند اعزام کرده اند.
تیم ملی وزنه برداری ایران در حالی با سه وزنه بردار به نام های عبدالله بیرانوند ، علی عالی پور و علیرضا عباسپور در این مسابقات شرکت خواهد کرد که این مسابقات حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد و کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران می توانست از شانس های کشورمان برای کسب سهمیه این بازی ها درتاشکند استفاده کند.
نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در حالی عبدالله بیرانوند ملی پوش جوان دسته ۸۱ کیلوگرم را برای شرکت در رقابتهای آسیایی برگزیده است که این وزنه بردار در استارت لیست این وزن با حدنصاب مجموع ۳۳۵ کیلوگرم در میان ۱۰ وزنه بردار شرکت کننده در مکان چهارم ایستاده است.
سانگ سونگ رای وزنه برداری کره شمالی با حدنصاب ۳۶۰ کیلوگرم امید اول کسب عنوان قهرمانی در این وزن است و دووزنه بردار از کشورهای ترکمنستان و قزاقستان درتعقیب این وزنه بردار اهل کره شمالی قرار دارند.
علیرضا عباسپور و علی عالیپور دو نماینده جوان کشورمان در دسته ۸۹ کیلوگرم خواهند بود که به رقابت با ۱۰ وزنه بردار دیگر از کشورهای مختلف خواهند پرداخت.
در این دسته سروربیک ظفرجونف وزنه بردار ازبکستانی با حدنصاب مجموع ۳۶۵ کیلوگرم بیشترین رکورد را در استارت لیست دسته ۸۹ کیلوگرم به نام خود ثبت کرده است و پس از او امیل مولود دوسوف وزنه بردار قزاقستانی با دو کیلوگرم اختلاف دوم ایستاد.
علیرضا عباسپور وزنه بردار جوان کشور با حدنصاب ۳۶۰ کیلوگرم به همراه محمود صفا از عراق و علی سمیر عمر از عمان در تعقیب وزنه برداران کره شمالی و قزاقستان هستند.
نصیرشلال حدنصاب مجموع ۳۵۰ کیلوگرم را برای علی عالیپور دیگر وزنه بردار کشورمان ثبت کرده است.
نگاهی به حدنصاب های اعلام شده از سوی سه وزنه بردار کشورمان در این مسابقات نشان می دهد که بیرانوند و عباسپور در صورتی که بتوانند حدنصاب های خود را درتمرینات در این مسابقات به ثبت برسانند ، شانس ایستادن بر یکی از سکوهای قهرمانی را خواهند داشت.
در دسته ۵۵ کیلوگرم وزنه برداران ویتنامی تهان گیا لای شانس اول کسب عنوان قهرمانی دراین دسته است و وزنه برداران کشورهای تایلند ، ویتنام و کره شمالی در تعقیقب او هستند.
رقابتهای دسته ۶۱ کیلوگرم را هفت وزنه برداردر گروه الف برگزار خواهند کرد که دو وزنه بردار ویتنامی به نام های وین وان ترین و تران نگوین با حدنصاب ۲۹۸ کیلوگرم بیشترین حدنصاب را به نام خود ثبت کرده اند و وزنه برداران کشورهای اندونزی و ازبکستان درتعقیب این دو وزنه بردار ویتنامی قرار دارند.
جو وین ری وزنه بردار اهل کره شمالی با حدنصاب مجموع ۳۱۰ کیلوگرم بهترین حدنصاب را در دسته ۶۷ کیلوگرم به نام خود ثبت کرده است و از هم اکنون می تواند بر روی کاغذ اول را قهرمان این وزن دانست.
ایروان یولی اکو از اندونزی و تمیم الیاس از عمان با ۳۰۰ و ۲۹۴ کیلوگرم پس از این وزنه بردار کره شمالی ایستاده اند.
در استارت لیست دسته ۷۳ کیلوگرم عبدالله بهمات وزنه بردار اندونزیایی بیشترین حدنصاب را اعلام کرده است.
بهمات با حدنصاب ۳۴۰ کیلوگرم در صدر این استارت لیست قرار دارد و دو وزنه بردار ازبکستانی در تعقیب او هستند.
سوناتیلا اوساروف از ازبکستان و جونگ وون از کره جنوبی با حدنصاب ۳۶۰ رقابت سختی را برای کسب مدال طلای دسته ۹۶ کیلوگرم خواهند داشت و وزنه بردار قزاقستانی با حدنصاب مجموع ۳۴۰ کیلوگرم در تعقیب این وزنه بردار خواهد بود.
اکبر ژورایف قهرمان شهیر ازبکستان در دسته ۱۰۲ کیلوگرم با حدنصاب ۳۹۵ کیلوگرم بهترین رکورد را در این دسته به نام خود ثبت کرده است .
بک دولت رسول بیکف از قرقیزستان و یونهاک جانگ از کره جنوبی با ۳۹۲ و ۳۹۰ کیلوگرم به دنبال ژورایف هستند.
سه وزنه بردار رقابتهای دسته ۱۰۹ کیلوگرم را برگزار خواهند کرد که رستم نورالدین اف وزنه بردار ازبکستانی با حدنصاب مجموع ۳۹۰ کیلوگرم بالاتر از دیگر وزنه بردار ازبکستان و یک وزنه بردار از کشور امارات عربی متحده قرار دارد.
گور میناسیان وزنه بردار ارمنستانی تبار تیم بحرین در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم با حدنصاب مجموع ۴۵۰ کیلوگرم بهترین حدنصاب را در استارت لیست این وزن اعلام کرده است و اسعد مان از سوریه با ۴۳۰ کیلوگرم پس از او قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید