🔹دو فیلم سینمایی «باربی» و «اوپنهایمر» که تابستان امسال همزمان در گیشه با هم رقابت کردند، برای دریافت جایزه هشتاد و یکمین دوره «گلدن گلوب» نیز رقبای اصلی هستند.

🔹این دو فیلم اکنون بیشترین نامزدی، جوایز گلدن گلوب این دوره را از آن خود کرده‌اند.

🔹«باربی»، در ۹ رشته، بهترین فیلم کمدی یا موزیکال، بهترین کارگردانی، فیلمنامه، بازیگر مرد نقش اول (رایان گلسلینگ)، بازیگر زن نقش اول (مارگو رابی)، بازیگر مرد مکمل (ویل فرل)، بازیگر زن مکمل (السا پاتاکی) و بهترین موسیقی متن نامزد شده است.

«اوپنهایمر» نیز با نامزدی برای هشت جایزه در رده دوم بیشترین کاندیداتوری قرار گرفته است. این فیلم در رشته‌های بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، فیلمنامه، بازیگر مرد نقش اول (کیلین مورفی)، بازیگر زن نقش اول (امیلی بلانت)، بازیگر مرد مکمل (رابرت داونی جونیور) و بهترین موسیقی متن نامزد شده است.

🔹باربی داستان باربی را به عنوان یک نوجوانی که از دنیای خود خسته شده است روایت می کند. او با فرار از باربی‌لند به دنیای واقعی سفر می‌کند و در آنجا با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شود. این فیلم با استقبال منتقدان مواجه شد و با کسب ۱.۴ میلیارد دلار، پرفروش‌ترین فیلم گیشه جهانی امسال شد.

🔹اوپنهایمر، ساخته کریستوفر نولان، داستان زندگی جی. رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان آمریکایی که پدر بمب اتم بود را روایت می‌کند. این فیلم به بررسی تأثیرات اخلاقی و روانی ساخت بمب اتم می‌پردازد.

🔹جوایز گلدن گلوب مجموعه جوایزی است که هرساله توسط ۹۳ عضو انجمن مطبوعات خارجی هالیوود به بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی، جهان اهدا می‌شود. این جایزه نخستین بار در سال ۱۹۴۴ به فیلم‌های تولیدی و محصولات تلویزیونی آمریکا تعلق گرفت.

🔹هشتاد و یکمین دوره مراسم گلدن گلوب قرار است روز ۱۸ دی، ۸ ژانویه ۲۰۲۴ برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید