رقیبی جدی برای استارلینک؛ چین پرتاب ماهوارههای اینترنتی خود را به مدار آغاز کرد
🔹 یک شرکت چینی تحت حمایت دولت پکن، اولین ماهواره اینترنتی خود را به مدار فرستاده و قصد دارد شبکهای از ۱۳ هزار ماهواره موسوم به Guo Wang را در فضا فعال کند.
🔹 ساخت این منظومه ماهوارهای، بخشی از تلاش چین برای ایجاد جایگاه در این بازار است. این بازار در سال ۲۰۲۲ ارزشی معادل ۸.۲۳ میلیارد دلار داشت و در سال ۲۰۳۰ ارزشی معادل ۲۲.۵۷ میلیارد دلار پیدا خواهد کرد. تعداد کاربران آن هم از 43 میلیون در سال ۲۰۲۰ به ۱۱۰ میلیون در سال ۲۰۳۰ خواهد رسید.