#خاطرات_هاشمی_رفسنجانی

یکم آذر ١٣٧٩

🔹عصر،آقایان [احمد] شفیعی و [امیر] تهرانی از وزارت اطلاعات آمدند. گفتند، ملاقات مدیران اطلاعات با رهبری، باعث دلسردی بیشتر آنها شده است. برای محاکمه گروه اول بازجویان متهمان قتل‌های زنجیره‌ای و نیز نویسندگان شبنامه علیه اطلاعات، نتیجه معکوس‌گرفته‌اند.گفتم، رهبری از عدم تحرک وزارت اطلاعات در مهار ضدانقلاب، ناراحت‌اند.

🔹شب، میهمان رهبری بودم. از استقبال گرم مردم استان مرکزی راضی‌اند، ولی از مشکلات زیاد مردم ناراحت‌اند.

🔹سخنان بشار اسد، [رئیس‌جمهور سوریه] به خانم [مادلین] آلبرایت، [وزیر امورخارجه آمریکا] را از قول آقای حسن نصرالله، [دبیرکل حزب‌الله لبنان] نقل کردند که جواب‌های خوبی به آنها، در مورد پیشنهادهایش به اسرائیل داده است و از اظهارات بشار اسد که جواب محکمی به تهدیدهای آمریکا داده و گفته که دولت اسرائیل اکنون ضعیف است نیز خوشحال‌اند.

🔹رهبری از ضعف مدیریت دولت، ابراز نارضایتی‌کردند و نیز از عملکرد آقایان [مصطفی] تاج‌زاده و [عطاءالله] مهاجرانی، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی]، در وزارت کشور و ارشاد و از عدم عمل به وعده آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور]، در اصلاح کار آنها.

🔹آقای [سیدمحمود] هاشمی‌ شاهرودی، [رئیس قوه‌قضائیه] که به اصفهان سفر کرده، قرار بود امروز در دانشگاه اصفهان، برای بسیج دانشجویی سخنرانی‌کنند، ولی علی‌رغم تبلیغات زیادی‌ که شده، شرکت نکرده و به‌جای ایشان آقای [محمد] نیازی، [رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح] رفت؛گویا به خاطر اعلامیه‌ای است که تحکیمی‌ها علیه قوه قضائیه در دانشگاه اصفهان پخش‌کرده‌اند و نیز دو تراکت‌ که علیه ایشان، در دانشگاه پخش‌شده است.

🔹 در مراسم سالگرد فروهرها [در تهران]، تعدادی در خیابان‌ها، شعار مرگ بر استبداد و دیکتاتور داده‌اند و عده‌ای بازداشت شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید