#خاطرات_هاشمی_رفسنجانی

۲ بهمن ۱۳۷۹

🔹عصر آقای [احمد] احمدی، از شورای عالی انقلاب فرهنگی آمد. گفت، شورا عملاً فلج است و تصمیمی نمی‌گیرد و امروز حسرت دوران ریاست شما را می‌خوریم و پیشنهاد داشت که آقای مهندس [میرحسین] موسوی، به عنوان ریاست‌جمهوری مطرح تا باعث انصراف آقای خاتمی شود. گفت، آقای [صادق] زیباکلام [استاد دانشگاه تهران]، به او گفته که جلسه‌ای با حضور آقایان [عباس] عبدی [سعید] حجاریان و [حمیدرضا] جلایی‌پور و او، قبل از انتخابات مجلس [ششم] بوده و گفته‌اند که تنها آقای هاشمی ممکن است، رقیب جدی باشد و باید او را تضعیف کرد.

🔹آقای علی لاریجانی [رئیس سازمان صداوسیما] آمد. از حذف بخشی از اعتبارات صداوسیما در مجلس، در درگیری آقای [مهدی] کروبی [رئیس مجلس]، با بعضی از مشارکتی‌ها، منجمله آقای محمدرضا خاتمی [نایب‌رئیس‌ مجلس]، در این خصوص اظهار نگرانی کرد. از ضعف و تردید قوه قضائیه، در کیفر مخالفان انقلاب، انتقاد دارد و پیشنهادهایی در مورد [انتخابات] ریاست‌جمهوری و محاکمه متهمان قتل‌های زنجیره‌ای داشت. گفت، آقای [اکبر] گنجی، از زندان با دفتر آقای [سیدمحمد] خاتمی [رئیس‌جمهور] تماس گرفته و گفته که دارد در زندان می‌پوسد و اگر کمکی به او نکنند، حرف‌هایی ‌درباره اطلاعاتی که در مورد ایشان دارد، مطرح خواهد کرد.

🔹سر شب، شش گلوله خمپاره از سوی منافقان [سازمان مجاهدین خلق]، به مرکز دادگاه انقلاب شلیک شد که چند مجروح داشته است. فشار بر قوه قضائیه، از سوی گروه‌های داخلی و دولتی‌‌ها و گروه‌های خارجی، شدید است.

دیدگاهتان را بنویسید