خبرگزاری فارس در گزارشی آخرین وقایع شهر جوانرود در استان کرمانشاه را روایت کرده است:

 

* صبح امروز (دوشنبه ۳۰ آبان) مراسم تشییع و تدفین دو نفر که در وقایع شب گذشته جان باخته بودند، با حضور جمعی از مردم شهرستان جوانرود برگزار شد؛ این مراسم با آرامش و بدون تنش پایان یافت.

* یک منبع آگاه گفت: این دو نفر با تیر کلاشینکف کشته شده‌اند، درحالی که در درگیری‌های دیشب (29 آبان) جوانرود نیروهای مدافع امنیت از سلاح جنگی استفاده نکرده‌اند.

* اما حوالی ظهر امروز و پس از پایان مراسم، برخی افراد با هدف تصرف به ناحیه مقاومت سپاه و تیپ نیروی زمینی سپاه در جوانرود که مجاور یکدیگر هستند حمله می‌کنند. این هجوم ابتدا با سنگ پراکنی آغاز می‌شود اما با افزایش خشونت، تیراندازی و حمله برخی افراد برای تصرف ناحیه تبادل آتش صورت می‌گیرد.

* نیروهای محافظ این مکان نظامی برای جلوگیری از تصرف انبار مهمات ابتدا چند مرتبه تیر هوایی شلیک می‌کنند و پس از آن مجبور به شلیک به سمت مهاجمین می‌شوند.

* پس از آن برخی عناصر حاضر، صحنه درگیری را به تعدادی از خیابان‌های شهر کشاندند و با اسلحه جنگی به سوی ماموران انتظامی تیراندازی کردند.

* بنابر اعلام منابع محلی، چند تن از مامورین در این حادثه زخمی شده‌اند. شب گذشته نیز خانه دو نیروی نظامی در جوانرود به آتش کشیده شد.

* منابع غیر رسمی از کشته شدن 5 تن و زخمی شدن چند نفر در درگیری‌های امروز این شهر خبر می‌دهند؛ گرچه هنوز هیچ منبع رسمی این خبر را تایید نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید