خبرگزاری فارس نوشت:

🔹در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده، نماینده دادستان بخشی از کیفرخواست را قرائت و اقدامات مجرمانه متهمان را تشریح کرد.

🔹به گفته نماینده دادستان، متهمان مجموعه‌ای را برای اعمال نفوذ بر پرونده‌های قضایی از جمله پرونده‌های کلان اقتصادی تشکیل داده‌اند و با سوء‌استفاده از افراد صاحب منصب، وجوهی دریافت می‌کردند.

🔹حلقۀ اصلی این مجموعه «الف -م»، «م-م» و «ح-ی» هستند که علاوه بر آن‌ها، افراد دیگری مانند امین اموال نامشروع، حسابدار، صراف پوششی و… تحت هدایت و مدیریت این سه نفر در این شبکه به انجام افعال مجرمانه پرداخته‌اند.

🔹این مجموعه با تشکیل یک دفتر غیرقانونی، وجوهی را به منظور جلب رای موردنظر متهمان در دادگاه، دریافت می‌کردند.

🔹در واقع چندین نفر پرونده‌های کلان اقتصادی را از طریق عوامل جذب‌شده شناسایی و با ارتباط‌گیری با طرفینِ پرونده به آن‌ها وعدۀ گرفتن رای مدنظر به صورت تضمینی در قبال وجوه کلان را می‌دادند که مبالغ درخواست‌شده به صورت ارز، سکه، خودرو و… و از طریق معرفی چند حساب از متهمان دریافت شده است.

🔹بخش قابل توجهی از این مبالغ دریافتی جهت پنهان ماندن مسیر دریافت وجوه، به حساب‌های پوششی واریز شده و سپس از طریق این حساب‌ها در پروژه‌های ساخت ملک، خرید طلا و سکه، خرید دلار و اتومبیل‌های لوکس به کار گرفته شده است. در این پرونده سوء‌استفاده فرزندان معاون اول قوه‌قضائیه از نام پدرشان واضح است.

🔹به گفتۀ نماینده دادستان، اوج فعالیت‌های این مجموعه در ۴ سال گذشته مربوط به دو پرونده تخلیۀ ورزشگاه شهدای قیطریه و ابربدهکار بانکی به نام رستمی‌صفا بوده است.

🔹مجموعۀ شکل گرفته، تنها در پروندۀ رستمی‌صفا حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مال نامشروع کسب نموده و وجوه دریافتی در فرآیند پول‌شویی، تبدیل به املاک، خودروهای لوکس، ویلا و… شده است.

دیدگاهتان را بنویسید