🔹آیت‌الله هاشمی به فکر آینده کشور و همواره در پی آبادانی و رشد و عظمت ایران بود. مانند امیرکبیر می‌اندیشید و عظمت، اعتلا و استقلال ایران را می‌خواست.

🔹برای همه مردم از جمله نوجوانان و جوانان اگر آینده روشن و قابل اعتماد نباشد، زندگی بسیار دشوار و سخت خواهد شد. آن‌ها می‌خواهند بدانند اگر درس خواندند، آیا حداقل زندگی را می‌توانند تامین کنند؟ خصوصا که شرایط خودشان را حداقل با زندگی مردم در کشورهای همسایه مقایسه می‌کنند.

🔹عده‌ای درون نظام، طبق برنامه‌ریزی ناقص خود تلاش می‌کنند کشور را فقط طبق نظر خودشان اداره کنند. اما ما نمی‌توانیم جدا از دنیا زندگی کنیم و بگوییم دور خودمان دیوار می‌کشیم.

🔹مگر با ممنوع کردن ویدئو، دین جوانان مصون ماند؟ آیا ممنوع کردن ماهواره و جمع‌آوری آن‌ها از پشت‌بام خانه‌ها جواب داد؟ آیا درباره فضای مجازی این روش‌ها نتیجه می‌دهد؟

🔹باید با دنیا زندگی کنیم و دین و ایمان ما هم حفظ شود. افراد فراوان ایرانی و غیرایرانی در خارج از کشور و در غرب هستند که ایمان آن‌ها از ایمان برخی افراد داخل کشور هم بیشتر است. آن‌ها در جامعه‌ای زندگی می‌کنند که آزادی کامل دارند اما هم نماز می‌خوانند و هم روزه‌ می‌گیرند. پس راهش این نیست که برخی می‌روند.

🔹دو نوع می‌توان به شرایط حاکم اعتراض کرد. یک راه اینست که در انتخابات شرکت نکنیم اما این راه نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت. راه بهتر اینست که پای صندوق رأی برویم و به فردی که به شرایط امروز معترض است، رأی دهیم. رأی اعتراضی بهتر از رای ندادن است. مشکلات ما در نهایت باید با صندوق رأی حل شود، راه دیگری نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید