🔹راه‌حل مشکلات امروز بازگشت به قانون اساسی و حفظ نظام است. مبنا، شعار و گفتمان ما باید احیای قانون اساسی باشد. ملت باید به صحنه بیاید و بگوید من می‌خواهم این قانون اساسی اجرا شود. راهی جز حفظ و تقویت این نظام نداریم؛ نظام ما مبتنی بر قانون اساسی است، نه آنچه که امروز رفتار می‌کنند.

🔹باید بین نظام و اقلیت حاکم تفکیک قائل شویم. برای این نظام تلاش زیادی شده و مردم فداکاری فراوانی کردند. اما نظام با اقلیت حاکم یکی نیست. به دولت نقدهای زیادی وجود دارد. حداقل کارآمدی دولت زیر سؤال است.

🔹من اوایل دولت سیزدهم با آقای رئیسی تماس می‌گرفتم و مایل بودم کمک کنم اما دیدم هیچ فایده‌ای ندارد. هرچه گفتم تأثیری نداشت و به آن عمل نمی‌شد. درباره برجام و مباحث اقتصادی و طرح‌های نیمه‌تمام کار خودشان را کردند.

🔹تمام لوایح مهمی که به مجلس یازدهم فرستادیم از قبیل لایحه شفافیت و تعارض منافع را برخلاف قانون اساسی و آئین‌نامه‌های مجلس اعلام وصول نکردند. مجلس حق ندارد لایحه دولت را اعلام وصول نکند اما در مجلس یازدهم برای اولین بار این بدعت خطرناک اتفاق افتاد.

🔹بعد از سال ۹۲ در هر راهپیمایی رفتم جمعی را فرستادند تا علیه دولت شعار دهند. در آن ۸ سال در همه سخنرانی‌های ۲۲ بهمن وقتی پشت تریبون می‌رفتم جمع کوچکی از افراطیون علیه دولت شعار می‌دادند. در حرم امام خمینی شلوغ کردند تا نگذارند سخنرانی کنم. من همه این‌ها را تحمل کردم. می‌دانستم چه کسانی هستند، از کجا می‌آیند و از کجا دستور می‌گیرند. این در دولت یازدهم بود که بنا بود ما را تحمل کنند. در دولت دوازدهم که از اول بنا بود نگذارند دولت موفق شود.

🔹اولین بار است می‌بینیم درباره انتخابات، اقلیت حاکم با اکثریت مردم نظر واحد دارند. اقلیت حاکم می‌خواهد انتخابات خلوت باشد و کسی پای صندوق رأی نرود. اکثریت مردم هم نمی‌خواهند پای صندوق بروند.

🔹اقلیت حاکم می‌داند بقای آن در خلوتی صندوق است. به این نتیجه رسیدند که انتخابات پررونق پایان قدرت این اقلیت است.

🔹عده زیادی ممکن است بگویند من زیادی خوش‌بین هستم که ثبت‌نام کردم اما احساس کردم به عنوان یک تکلیف ملی و شرعی و قانونی باید در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام‌ کنم. حالا که به مردم می‌گوییم باید صندوق رأی را احیا کنیم، به سهم خودم هم باید تلاش کنم.

🔹در این چند ماه همواره شعار من این بوده که باید صندوق رأی را احیا کنیم. باید تلاش کنیم نظام را حفظ و اقلیت را افشا کنیم. در انتخابات هم به هر کس به وضع موجود معترض است رأی بدهیم. این رأی اعتراضی به جای رأی سفید است.

دیدگاهتان را بنویسید