هم میهن نوشت:

🔹 حسن روحانی سابقه یک دوره مدیریت صداوسیما را در قالب رئیس شورای سرپرستی در سال‌های ۵۹ تا اوایل ۶۲ دارد؛ بعد از صادق قطب‌زاده و تقی فراحی (منصوب ابوالحسن بنی‌صدر) قبل از مقطع کوتاه علی لاریجانی و سپس محمد هاشمی. (علی لاریجانی قبل از دهه ۷۰ و در جوانی نیز دریک دوره کوتاه بر صداوسیما مدیریت کرده است).

🔹مهم‌ترین کاری که حسن روحانی در آن مقطع انجام داد، بیشتر توجه به جنبه‌های سرگرمی بود که بعد از پیروزی انقلاب مغفول واقع شده بود و عملاً صداوسیما بیشتر به امور سیاسی و تبلیغی می‌پرداخت؛ پخش سریال «میشل استروگوف» اگرچه نیمه‌تمام ماند، یادگار همین دوره است؛ مجموعه‌ای که موسیقی آن در حافظه جمعی از ایرانیان ماندگار شد.

🔹این یادآوری‌های تاریخی برای آن است که بدانیم حسن روحانی با صداوسیما بیگانه نیست و اگر می‌گوید به «روز سیاه افتاده و جایگاهی در میان مردم ندارد» تنها به خاطر اتفاقی نیست که از آن با تعبیر «فحاشی» یاد کرده است.

🔹وجه مهم‌تر قضیه برای مردم اما این است که اگر صداوسیما جایگاهی ندارد، چگونه بودجه کلان ۷ هزار میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته شده است. مشخص نیست حامیان و تخصیص‌دهندگان بودجه به «روز سیاه» باور ندارند یا دارند و گمان می‌برند با آن به روشنا می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید