براساس اطلاعاتی که بانک مرکزی در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده گردش حساب ۳۰۸هزار کد ملی در یک سال ۱۲۱۰هزار میلیاردتومان بوده است و اطلاعات سجلی همه این افراد از سازمان ثبت احوال گرفته شده و شناسایی حساب بانکی و گردش مالی برخی پزشکان، وکلا و مشاوران خانواده مالیات‌گریز با روش جدید سرعت گرفته است.
,اطلاعات جدید نشان از شگردهای جدید برای فرار مالیاتی دارد؛ از مالیات‌گریزی با حساب بچه‌ها و افراد غیرمرتبط گرفته تا فرار از قانون با پنهان کردن تراکنش‌های بانکی، اما حالا حلقه مالیاتی تنگ‌تر شده و به‌تدریج بر تعداد پرونده‌های جدید مالیاتی افزوده می‌شود.

دولت تور جدیدی برای شناسایی افراد و مشاغل پردرآمد جهت گرفتن مالیات قانونی از آنها پهن کرده و با استفاده از یک الگوریتم به جزییات حساب بانکی و تراکنش این اصناف به‌ویژه مشاغل پزشکی، وکلا، طلافروشان، دارندگان نمایشگاه‌های فروش خودرو و صاحبان بنگاه‌های معاملات ملکی دست‌یافته که می‌تواند سد محکمی در برابر مالیات‌گریزی باشد.

چنان‌که آمارها نشان می‌دهد مالیات‌ستانی با روش‌های جدید نتایج ملموسی داشته ازجمله اینکه میزان مالیات وصولی از هنرمندان و اینفلوئنسرها ۷۰۶درصد، مشاوران املاک ۳۹۱درصد و وکلا ۱۹۵درصد رشد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید