🔹جلسۀ رسیدگی به اتهامات پروندۀ فساد فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضائیه دیروز برگزار شد. در ابتدای این جلسه ریاست دادگاه نسبت به استفاده از الفاظ رکیک و فحش از سوی برخی از متهمان تذکراتی را ارائه کرد.

🔹در ادامۀ جلسه متهم (س.م.ح) از قاضی خواست تا اساس را بر برائت وی قرار دهد و مدعی شد با توجه به دفاعیاتی که در جلسات قبلی از خود داشته، باید تبرئه شود!

🔹وکیل متهم (س.م.ح) هم ادعاهای وکلای قبلی مبنی بر بی‌اعتبار بودن اقرارهای متهمان را تکرار کرد و از قاضی خواست تا دستور پس‌دادن وسایل الکترونیکی متهم را بدهد.

🔹نماینده دادستان در خصوص انکار ادعای نفوذ توسط متهم (س.م.ح) که یک قاضی بازنشسته است گفت: این متهم بارها مدعی شده که دوستانی از مقامات دارد که اگر از آن‌ها درخواستی داشته باشد، خودشان یا خانمشان یا فرزندانشان پیگیر درخواست او می‌شوند.

🔹(س.م.ح) در ازای دریافت سکه، ارز، دلار و … در پرونده‌های ابربدهکار بانکی به نام رستمی‌صفا و ورزشگاه شهدای قیطریه اعمال نفوذ کرده است. در ادامه اسناد پول‌پاشی متهمان و دادن رشوه به نمایش درآمد.

🔹همچنین صوت‌هایی از فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضائیه پخش شد که به (س.م.ح) این اطمینان را می‌دادند که کارها و کارشناسی‌ها در حال پیگیری است.

🔹به گفتۀ نمایندۀ دادستان در پروندۀ ورزشگاه شهدای قیطریه، ۶ میلیارد سهم متهم (ه.ن) و ۵.۵ میلیارد سهم (س.م.ح) برای اعمال نفوذ بوده است؛ قیمت کارشناسی ورزشگاه در آن زمان ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد بوده که سهم فرزندان معاون اول سابق قوه، ۲۰ درصد یعنی معادل ۱۴۰ میلیارد تومان بوده است.

🔹نمایندۀ دادستان همچنین به زدوخورد دو نفر از متهمان در روز تخلیۀ ورزشگاه قیطریه با مردم عادی پرداخت و گفت: فرزند معاون اول سابق قوه با پدرش تماس می‌گیرد و او به آن‌ها می‌گوید به هر قیمتی هست در آنجا باشید تا حکم اجرا و ورزشگاه تخلیه شود. بعد از اجرای حکم، متهم (س.م.ح) به فرزندان معاون اول قوه تعدادی سکه پرداخت می‌کند.

🔹نمایندۀ دادستان پرداخت وجوه نقد چند ده میلیاردی از سوی فرزند ابربدهکار بانکی به (س.م.ح) در چهارراه فرمانیه را دلیل دیگری بر اطلاع متهمان از اعمال مجرمانه خود دانست و گفت: توافق فرزندان معاون قوه با متهم س.م.ح در این پرونده بر سر ۲۰ میلیارد بوده که یک‌سوم آن سهم (س‌م.ح) می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید