🔹ارتش اسرائیل اعلام کرد که از بخش شرقی وارد گذرگاه رفح شده و این منطقه را تحت کنترل گرفته است.

🔹این عملیات به‌صورت محدود صورت گرفته و بعد از آن به پاک‌سازی منطقه رفح خواهند پرداخت که این امر به منزله آغاز عملیات این رژیم در رفح است.

🔹از نوع این عملیات بر می‌آید که اسرائیل بیشتر در جهت یک نوع نمایش‌سازی قدرت برای انجام عملیات بوده است.

🔹کنترل گذرگاه رفح براساس توافق بین مصر و اسرائیل برعهده مصر قرار دارد و ارتش صهیونیستی در عملیات اخیر خود تا نزدیکی مصر و سه کیلومتری مرز مصر پیشروی داشته که این امر محققاً یک نوع تجاوز و تعدی به حاکمیت مصر است.

🔹اسرائیل بنابر اذعان مقامات نظامی آن از عملیات در رفح به دنبال آن است که پایگاه حماس و مسیر انتقال سلاح به حماس را به کنترل درآورد و با این اقدام راهبرد نابودی حماس را به سرانجام برساند.

🔹این درحالی است که این امر یک گزاره کاملاً واهی است و اصولا از نظر استراتژیکی نادرست است، زیرا حماس به‌عنوان یک فکر یا ایدئولوژی شناخته می‌شود که با این اقدامات حذف‌شدنی نیست.

🔹عملیات در رفح به‌عنوان یک عملیات برای امتیازگیری بیشتر از حماس شناخته می‌شود که این رژیم مسیر عملیات در برابر امتیاز را در پیش گرفته است.

🔹زیرا وقوع این عملیات دقیقاً بعد از موافقت حماس با شروط آتش‌بس صورت گرفته است.

🔹عملیات رفح را باید به‌عنوان نقطه پایان اقدامات نتانیاهو در کسوت نخست‌وزیری دانست که با این اقدام علناً وضعیت سیاسی خود را متزلزل‌تر از قبل خواهد کرد.

🔹درصورت تداوم این عملیات، اولین خروجی آن توقف مذاکرات سیاسی و به موجب آن توقف مبادلات اسرا و فشار داخلی بر نتانیاهو توسط شهرک‌نشینان خواهد بود.

🔹عملیات در رفح بار دیگر نشان داد که آمریکا در همراهی کامل با این رژیم قرار دارد و خبرهای منتشر شده در این باره موید این نکته است. بنابراین ژست‌هایی همچون تخلیه منطقه از غیرنظامیان و ساخت اسکله برای کمک به مردم غزه توسط مقامات آمریکایی گزاره‌های فریب برای افکار عمومی است.

🔹کشورهای عربی منطقه به ویژه کشورهایی که به‌دنبال روند عادی‌سازی هستند، در تهییج و اقدام نظامی اسرائیل در رفح نقش اصلی را دارند. زیرا این مسائل و روندها و تقویت همکاری با این رژیم منجر به انجام چنین تصمیماتی از سوی دولت صهیونیستی می‌شود و با این پشتوانه‌ها، این حملات را به منطقه رفح با جمعیت یک میلیون و چهارصدهزار نفری انجام می‌دهد.

🔹ورود اسرائیل به منطقه رفح از نظر نظامی و حتی سیاسی دستاوردی برای اسرائیل نخواهد داشت و تنها دستاورد این رژیم کشتار غیرنظامیان خواهد بود.

🔹اشغال رفح یا هر سناریوی دیگری برای صهیونیست‌ها یک شکست محسوب می شود./روایت فردا

دیدگاهتان را بنویسید