مرتضی زبردست

صدمین برنامه ورزشی مدیران شرکت تام ایران خودرو که صبح روزهای پنج شنبه هر هفته در یکی از پارک ها، بوستان ها و مراکز تفریحی، ورزشی شهر تهران برگزار می شود پنج شنبه دوم شهریور در پارک فدک شهرک غرب با بیش ترین نفرات برگزار شد.
ورزش همگانی که به روایت کیومرث هاشمی، سرپرست جدید وزارت ورزش و جوانان جایگاه لازم را نداشته و ندارد باید به جد مورد توجه مسوولان بلند پایه نظام قرار گیرد، مرد تحصیل کرده و با تجربه ورزش کشورمان معتقد است وقتی رقم تعجب آور ۴۸ هزار میلیارد تومان هزینه بیماری های غیر واگیردار می شود بخش از آن به کم تحرکی شهروندان و بیگانگی آنان به ورزش عمومی برمی گردد.
ورزش قهرمانی جذابیت و تماشاگر خاص خودش را دارد اما ورزش همگانی بی یار و یاور است، یکی از راه های کاهش هزینه های دارو و درمان ، برنامه ریزی، ترغیب و تشویق مردم خصوصآ نوجوانان و جوانان به امر ورزش است.
وقتی از این زاویه به ورزش نگاه می کنیم خانواده صنعت را پیشرو در ورزش عمومی و همگانی می بینیم، یک زمان ورزش آموزشگاهی و مسابقه های محلات در کشور ما مرکز شناسایی بازیکنان مستعد در رشته های مختلف بود که به مرور زمان رنگ باخت ولی ورزش در خانواده صنعت همواره فعال بوده و تمرین و رقابت های داخلی و سراسری آن هنوز هم جریان دارد، باشگاه‌های وابسته به صنعت کشور به معنای واقعی کلمه باشگاه بوده و تک رشته ای نیستند ولی متأسفانه به جای حمایت همیشه با کنایه های مختلف متهم به ولخرجی می شوند.
مطبوعات و رسانه های گروهی اگر نیم نگاهی هم به ورزش عمومی و همگانی داشته باشند به سلامت جامعه کمک شایانی خواهد شد، شور بختانه بسیاری از مردان و زنان کشور ما اعم از تهرانی و شهرستانی با واژه ورزش بیگانه اند.
و اما در خلال برنامه پیاده روی امروز مدیران شرکت تام ایران خودرو مباحث فوتبالی و مشخصا دیدار شب گذشته تیم های استقلال تهران و سپاهان در اصفهان نیز داغ بود و یکی از دوستان هنگام صرف صبحانه گریزی هم به سخنان گُهربار سلطان سرخ های پایتخت ( علی پروین ) زد که قهقهه خنده حاضران را در پی داشت.
به هر تقدیر با این که بانوان ورزشی شرکت تام در برنامه امروز غایب بودند، بعضی ها خواب ماندند، برخی جا ماندند و عده ای هم به سفرهای تابستانی و مأموریت شهرستانی رفتند استقبال از برنامه صدم چشمگیر بود.

دیدگاهتان را بنویسید