باشگاه رُم در تصمیمی غیرمنتظره مدیرعامل خود را برکنار کرد.
باشگاه رُم با انتشار بیانیه‌ای از فسخ قرارداد مدیرعاملش پیترو براردی خبر داد و با این تصمیم خود هواداران و رسانه‌ها را غافلگیر کرد.

اخراج براردی چند روز پس از معرفی شدن او به عنوان یکی از مظنونان تخلف به سند‌سازی برای غیرواقعی نشان دادن ارقام مربوط به خرید بازیکن توسط باشگاه رُم برای از استفاده از معافیت‌های مالیاتی و سایز امتیازات صورت گرفته است.

در بیانیه باشگاه رُم که در آن بدون مقدمه پردازی به اصل موضوع پرداخته شده و نشان دهنده وقوع اتفاقی غیرمنتظره در پشت صحنه است، آمده:« باشگاه رم اعلام می‌کند که افراد ذی‌صلاح در این باشگاه تصمیم به فسخ فوری و قطع هرگونه همکاری با آقای پیترو براردی گرفته‌اند. باشگاه برای پیترو آرزوی موفقیت می‌کند.

براردی ماه اکتبر سال 2021 به عنوان مدیرعامل باشگاه رُم منصوب شد و یکی از 7 مدیر سابق و فعلی این باشگاه بود که به اتهام دست بردن در گزارش‌های مالی باشگاه و اعلام ارقام غیرواقعی تحت بازجویی قرار داشتند. در همین راستا حتی داستان مدعی‌العموم شهر رم، ادعا کرد که رُم در گزارش‌های مالی خود به نقل و انتقالاتی اشاره کرد که اصلاً وجود خارجی نداشته‌اند و صرفاً برای فرار از پرداخت مالیات ساخته شده‌ بودند.

پیترو براردی در حالی اخراج شده که تنها چند روز قبل با مقامات شهرداری رم برای احداث استادیوم اختصاصی برای جالوروسی ملاقات داشت. او حتی بازی این هفته رُمی‌ها برابر تورینو در هفته سی‌ام سری A را از نزدیک تماشا کرد. این احتمال وجود دارد که تصمیم باشگاه رم، برای کاهش مجازات‌های احتمالی در صورت اثبات تخلفاتش اتخاذ شده باشد، حرکتی مشابه آنچه مدیران باشگاه یوونتوس با استعفای خود انجام دادند و در نهایت با کسر 15 امتیاز مجازات شدند.

دیدگاهتان را بنویسید