استاندار هرمزگان مطرح کرد: جزییات امکان ثبت نام طرح ملی مسکن در بوموسی برای تمام ایرانیان

استاندار هرمزگان گفت: برای شهرستان بوموسی شرط فرم «ج» را حذف کردیم و هر ایرانی می‌تواند یک خانه در بوموسی داشته باشد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان اظهار کرد: یکی از کارهای مهم صورت گرفته برای عمرانی‌سازی جزایر خلیج‌فارس، حذف شرط فرم جیم در طرح ملی مسکن برای جزیره بوموسی است.

وی افزود: برای شهرستان ابوموسی شرط فرم جیم را حذف کردیم و هر ایرانی می‌تواند یک خانه در ابوموسی داشته باشد، به هر فرد در قطعات ۳۰۰ متری زمین تخصیص می‌یابد و تسهیلات مسکن نیز داده خواهد شد.

به گفته استاندار هرمزگان، دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت، گام‌های مهمی در راستای توسعه متوازن و گسترش عدالت در مناطق مختلف استان برداشته و در همه حوزه‌هایی که نیاز به کار و فعالیت بود، تلاش‌های خوبی صورت گرفت.

دوستی افزود: هرمزگان پایتخت اقتصاد دریا محور است و بر همین مبنا برنامه‌ریزی جامعی برای بهره بردن از ظرفیت دریا در حال انجام است، دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای بر صدور مجوز صیادی به فعالان این حوزه و ساماندهی صیادان داشته تا بتوان بخشی از اشتغال مورد نیاز استان را از این طریق تأمین کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه صیادان سنتی فاقد مجوز استان مطابق آخرین آمار برای ۷۸۰۰ نفر از افراد مجوز صادر شده و هویت‌دار شده‌اند، با این مجوز تقریباً مشکل حدود ۲۲ هزار نفر حل شده است، در حوزه شیلاتی اقدامات دیگری نظیر برق‌دار کردن مزارع، پرورش ماهی در قفس، زیستگاه مصنوعی و اقدامات مهم دیگری انجام شده که می‌تواند به حوزه شیلاتی کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید