🔹«من طلاق می‌خواهم!» این جمله اکثر آقایان را شوکه و متعجب می‌کند. مردان پس از شنیدن این جمله به مشاوران خانواده می‌گویند که «من فکر می‌کردم در زندگی ما همه چیز خوب است. اصلا تصور نمی‌کردم زنم طلاق بخواهد».

🔹مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی گفته که ۵۸ درصد متقاضیان طلاق توسط زن، ۱۱ درصد توسط مرد و بقیه هم توافقی اتفاق می‌افتد. این یعنی زنان ۵ برابر مردان درخواست طلاق می‌کنند.

🔹روانشناسان معتقدند که ۶ دلیل اصلی برای درخواست طلاق از سوی زنان، خشونت خانگی، اعتیاد، خیانت، اختلال روانپزشکی، نقص مهارت‌های زندگی و ارتباطی ضعیف و مشکلات یا اختلالات جنسی است.

🔹تاج‌الدین، جامعه‌شناس می‌گوید که خانواده در جامعۀ مدرن، دستخوش تغییرات جدی شده و این دگرگونی‌ها باعث طلاق است. زنان تحت تاثیر مدرنیته به سمت طلاق کشیده شدند و در جامعۀ مدرن، قبح طلاق ریخته شده است.

🔹اکبری، زوج درمانگر هم معتقد است که دلایل متعددی برای افزایش طلاق وجود دارد که یکی از آن‌ها بازشدن پای ماهواره‌ها و برخی از شبکه‌های اجتماعی در خانواده‌های ایرانی است که باعث نفوذ فرهنگ غربی در ایران شده است. یکی از دلایل دیگر هم این است که زنان تشنۀ محبت هستند و با دریافت‌نکردن توجه دلسرد می‌شوند. اغلب اوقات مردان حتی متوجه نمی‌شوند که در یک رابطه مشکلاتی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید