فدراسیون داورزنی درحالی زیرکانه زیر پای عطایی را خالی می‌کند که او پنجمین مربی تیم ملی در هفت سال اخیر است؛ نقطه مقابل ژاپن که فیلیپ بلین فرانسوی را مداوم از شش سال قبل به خدمت گرفت و دیروز سوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ شد.

عصر شنبه جلسه‌ای با نام «کمیته فنی» در دفتر رییس فدراسیون والیبال برگزار شد که مهمترین سرفصل آن، نتایج ضعیف تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها بود.
جلسه‌ای که در آن از کادر فنی تیم ملی خواسته شد درباره آن‌چه بر تیم ملی گذشته، مقابل کسانی چون میرفخرایی، هوتهم، وطن‌پرست،‌ موذن و درخشنده که اتفاقا هیچ منسب و فعالیتی در والیبال ندارند، توضیح دهند، چرا نتایج دلخواه را کسب نکردیم؟ به‌ نظر می‌رسد برآمد این نشست پیش از مسابقات قهرمانی آسیا ارومیه، کنار گذاشتن برخی از اعضای کادر فنی و نزدیکان سرمربی تیم بود تا او به نقطه مورد نظر رییس فدراسیون یعنی استعفا نزدیک‌تر شود.

سالارهایی که در والیبال سرمربی قورت می‌دهند! / بال‌های عطایی را چیدند تا با پای خودش برود

بنا بر اطلاعات رسیده به خبرنگار تابناک، شب گذشته بعد از نشست «کمیته فنی»، فهرستی از کادر فنی و بازیکنان تیم ملی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیای ارومیه اعلام شد که در آن محمود افشاردوست و اکبر محمدی همچنان مربی و سرپرست تیم بودند؛ اما ساعتی بعد مشخص شد، دست کم این دو از کادر فنی تیم ملی کنار گذاشته شده‌اند.

به جز این دو، حداقل دو نفر دیگر امروز و فردا از کادر فنی کنار گذاشته می‌شوند تا پروژه‌ی چیدن بال‌های عطایی سرعت بیشتری بگیرد.

فدراسیون محمدرضا داورزنی درحالی زیرکانه پشت عطایی را خالی می‌کند که او پنجمین مربی تیم ملی والیبال در هفت سال اخیر است. مقابل ژاپن که فیلیپ بلین فرانسوی را مداوم از شش سال قبل به خدمت گرفت و دیروز سوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ شد، این خود گواه آن است که مدیران ایرانی چطور قربانیان نتایج تیم را مشخص و سریع به پایان خط می‌رساند.

نخستین قربانیان نتایج ضعیف ایران در المپیک، لیگ ملت‌ها و قهرمانی جهان مربیانی بودند که بعضی‌شان مثل آلکنو قرارداد ترکمانچای داشتند و برای پنج ماه کار چند صد هزار دلار گرفتند و برخی چون عطایی حتی قرارداد رسمی و نوشته شده با فدراسیون ایران ندارند.

در هفته‌های اخیر سرمربی تیم والیبال، دست کم دو بار برای نتایج تیم از مردم ایران عذرخواهی کرده است و حالا مقابل فدراسیونی قرار دارد که پیش از او نسخه مربیانی خارجی با قراردادهای کلان را راحت پیچیده‌ است؛ اما این‌ بار سناریو با این تفاوت اجرا می‌شود که باید ابزار را از سرمربی ایرانی گرفت تا خودش یکی دو ماه دیگر کنار برود.

دیدگاهتان را بنویسید