پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت:

🔹فرآیند آواربرداری و احیاء محدود به حوزه اقتصادی نیست. در بخش دیپلماسی نیز بر خلاف ادعاهای گزاف، دولت قبل کشور را در شرایطی تحویل داده که تحریم‌ها و پرونده‌های باز علیه کشور چند برابر شد.

🔹از جمله این پرونده‌های باز، پرونده پول‌های ایران در کره جنوبی است. حتی پرونده تی‌بی‌آی و مشکلات منابع ایران در عراق نیز به بی‌تدبیری دولت و رئیس بانک مرکزی قبل بازمی‌گردد که موضوع مستقل و مفصلی است. دولت سیزدهم در دیپلماسی هم در حال آواربرداری و بستن تک‌تک این پرونده‌ها است.

🔹در مقابل دیپلماسی التماسی و از موضع ضعف و اتهام، فعال کردن همه ابزارها موجب نتیجه دادن دیپلماسی عزتمندانه شد. فعالسازی مسیر حقوقی و شکایت از کره یک لاین از چند لاین فعال در چارچوب دیپلماسی عزت بود.

🔹سال گذشته همین ایام مذاکرات تبادل در حال انجام بود اما به دنبال اغتشاشات و توهمات ناشی از آن، فرآیند متوقف شد. اگرچه چندی بعد آمریکایی‌ها با فهم اینکه چیزی از پروژه آشوب کاسب نیستند تلاش کردند بی‌سرو صدا از در پشتی مذاکرات را فعال کنند اما نهایی شدن این فرآیند کمتر از یک ماه به سالگرد اغتشاشات نشان می‌دهد آمریکایی‌ها هم از جان گرفتن دوباره پروژه آشوب ناامید هستند و نخواسته‌اند دوباره فرصت را به هوای تعدادی برانداز پلاستیکی و فاندبگیر شیاد از دست بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید