سیتروئن C3-XR نخستین بار در سال 2014 به طور انحصاری برای بازار چین معرفی شد. خودرویی که در سال‌های اجرای برجام، پای آن برای بازارسنجی به نمایشگاه‌های خودرویی ایران نیز باز شد و قرار بود پس از سیتروئن C3 در کارخانه سایپا سیتروئن در کاشان مونتاژ شود. حالا با گذشت پنج سال از این ماجرا، سایپا این پروژه قدیمی را احیا کرده و قصد دارد جدیدترین نسخه از سیتروئن C3-XR را در ایران تولید کند. این پروژه که در نمایشگاه تحول صنعت خودرو با نام M44 معرفی شده بود، حالا بر اساس آخرین صحبت‌های مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا قرار است با نام سیلک (Sialk) به مرحله تولید برسد.

سیلک نام قدیمی‌ترین تمدن ایران است که با قدمتی بیش از 8000 ساله در کاشان امروزی واقع شده بود و سایپا به پاس تولید این خودرو در سایت کاشان خود، این نام را برای آن انتخاب کرده است.
سیتروئن C3-XR بر پایه پلتفرم EMP1 مشترک با سیتروئن سی-الیزه، پژو 301 و پژو 2008 طراحی شده است. هر چند تولید برخی مدل‌هایی که به آن اشاره شد، به طور کامل متوقف شده است، اما تولید سیتروئن C3-XR همچنان ادامه دارد و جوینت ونچر دانگ‌فنگ سیتروئن سال 2021 برای دومین بار آن را به روزرسانی کرده است. سیتروئن C3-XR در این تغییرات کمی کشیده‌تر شده است و تغییراتر در مجموعه سپر جلو و نمای کابین پشت سر گذاشته است. تصویری که به تازگی از این خودرو در سایپا سیتروئن منتشر شده است، نشان می‌دهد سایپا قصد دارد جدید‌ترین نسخه از C3-XR را در ایران با نام سیلک تولید کند.

دیدگاهتان را بنویسید