مرتضی زبردست

بیست و دومین دوره رقابت های والیبال مردان آسیا با شرکت ۱۸ تیم از روز شنبه آینده ۲۸ مرداد ماه جاری در ارومیه برگزار خواهد شد.
یکی از کارهای پسندیده و درخور توجه محمدرضا مسکاریان، رئیس هیات والیبال ارومیه دعوت از ستاره های درخشان دهه های ۴۰ و ۵۰ والیبال کشورمان یعنی خسرو نیاکیان، امیر حیدری، مهدی صابرپور و محمود چایچی به این شهر بود که قطعآ يدالله کارگرپیشه، عزیز پرتوی و دیگر والیبالیست های قدیمی آذربایجان غربی نیز به این جمع خواهند پیوست.
با این مقدمه و پیش درآمد پای صحبت های خسرو نیاکیان، یکی از بزرگان تاریخ والیبال کشورمان نشستیم تا برخی از خاطرات گذشته و دلیل عدم حضور این ستاره تحصیل کرده والیبال در پیکارهای آسیایی تهران را جویا شویم.
ملی پوش اسبق والیبال کشورمان از سال ۱۳۴۵ که در دبیرستان محمدطاهر بهادری نارمک تحصیل می کرد به عنوان یکی از چهره های شاخص والیبال آموزشگاههای کشور مطرح و سال بعد توسط مرحوم جبارزادگان به تیم ملی دعوت شد و ۱۳ سال همواره یکی از انتخاب شده های نخست مربیان داخلی و خارجی تیم ملی بود.
و اما چرا در رقابت های آسیایی تهران، نامی از نیاکیان در جمع ملی پوشان نبود؟
نیاکیان راجع به عدم حضور خود در مسابقه های آسیایی تهران می گوید: دوست ندارم به گذشته برگشته و اتفاقات تلخ آن زمان را مرور کنم چون اعتقاد دارم معلم و مربی جایگاه برجسته ای دارند و تحت هر شرایطی باید حرمت این مقام ارزشمند حفظ شود، این را هم اضافه کنم خط خوردن بنده و هوشنگ ملک لو و متعاقب آن کنار گذاشتن حسن کُرد، مسعود صالحیه و ناصر میرفخرایی بعد از مسابقه های تدارکاتی و دوستانه در ژاپن و چین و اتفاقی که برای عزیز پرتوی از سوی همین مربی محترم تیم ملی افتاد بیانگر روحیه حساس و برخوردهای احساسی ایشان بود که بگذریم.
اسپُکر قدرتی و خوش پرش تیم های قدیمی والیبال تاج و پرسولیس در خصوص رقابت های قهرمانی مردان آسیا که از هفته آینده در ارومیه برگزار خواهد شد نیز تصریح کرد: مرحله اول این بازی‌ها خیلی فشرده نخواهد بود اما دور دوم آن سنگین و تماشایی می شود، اگر ژاپنی ها با تمامی نفرات خود به کشورمان بیایند بازی ما با آن ها دیدنی و دشوار خواهد بود، این را هم اضافه کنم به هیچ وجه صحیح نیست قبل از شروع رسمی رقابت ها با ژاپن دیدار دوستانه داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید