🔹چندی پیش در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از حضور افراد موسوم به حجاب‌بان در فرودگاه مشهد منتشر شد. با توجه به اینکه تا پیش از این چنین گروه‌هایی در فرودگاه حضور نداشتند، اکنون چگونگی فعالیت آنان سوال‌برانگیز است.

حسن جعفری، سخنگوی فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد :

🔹 در فرودگاه نیز مانند سایر مبادی، مسافرین باید قوانین کشور را رعایت کنند. از سمت ستاد امر به معروف و قرارگاه عفاف و حجاب استان دو گروه در حال فعالیت در فرودگاه مشهد اند؛ یک گروه همین افراد موسوم به حجاب‌بان هستند و دسته دیگر گروه تبیین اند که با مردم در مورد حجاب صحبت می‌کنند.

🔹ما از ارائه خدمات به افرادی که حجاب ندارند معذوریم. لذا ابتدا اعضای گروه تبیین مشغول به فعالیت شدند و در قدم بعدی حجاب‌بان‌ها آمدند و اکنون در فرودگاه مشهد مستقر اند. این گروه‌ها کاملا مردم‌نهاد اند و مجوز قرارگاه عفاف و حجاب را دارند.

مرتضی مهاجر، مدیر روابط‌ عمومی شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد:

🔹 اما به هر حال بر اساس دستورالعمل‌های موجود، در گیت‌های ورودی به مترو به افراد بی‌حجاب توسط کارکنان قطارشهری تذکر داده می‌شود، وگرنه در متروی مشهد نیروی دائمی خارج از مجموعه قطارشهری برای تذکر در مورد حجاب حضور ندارد.

🔹البته یک سری اقدامات فرهنگی مانند حجاب‌آرایی و تبیین مسائل اعتقادی در متروی مشهد انجام می‌شود. در این چهارچوب، هر از چند گاهی و در حد مثلا هفته‌ای یک بار، برخی افراد از قرارگاه‌های جهادی فعال در حوزه عفاف و حجاب با حضور در ایستگاه‌های متروی مشهد، به ترویج فرهنگ حجاب می‌پردازند

دیدگاهتان را بنویسید