سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه تخریب مناسبات بین ایران و اروپا تنها به ضرر ایران نیست و قطعا به ضرر کشور‌های اروپایی نیز است؛ چرا که ایران کشور مهمی در منطقه است، افزود: ایران قائل به سیاست تنش‌زدایی است و البته این یک مسیر دو جانبه است و امیدواریم طرف‌های مقابل نیز در مورد ایران به سیاست سازنده توام با همکاری روی آورند.
– نشست هفتگی ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح روز دوشنبه در محل وزارت خارجه برگزار شد و کنعانی در این نشست گفت: با سفر اخیر گروسی به ایران فصل جدیدی در همکاری‌های دو جانبه ایران و آژانس باز شد. او همچنین در ارتباط با تعاملات ایران با کشور‌های اروپایی توضیح داد: امیدواریم که طرف‌های اروپایی اسیر سیاست‌های تنش‌آفرین دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی نشوند و سیاست مستقلانه‌ای را در مورد ایران در چارچوب منافع‌شان در پیش بگیرند. ایران هم از بهبود مناسبات با اروپا نفع می‌برد.
خط قرمز منافع ملی است

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی درباره موضوع برجام و خط قرمز‌های ایران در جریان این مذاکرات و بحث برجام تاکید کرد: توافق موقت از نظر ایران مطرح نیست. مبنای ما بازگشت به برجام بر اساس سند امضا شده در سال ۲۰۱۵ است. خط قرمز جمهوری اسلامی ایران منافع ملی و حقوق قانونی و شناخته شده ملت ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است. در برجام خط قرمز ما این است که تحریم‌ها برداشته شود و ایران از منافع اقتصادی تعریف شده در این توافقنامه منتفع شود. همچنین فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران به‌عنوان یک عضو آژانس و NPT تامین شود.

او در پاسخ به این سوال که خلیل‌زاد یکی از دیپلمات‌های آمریکایی به تازگی مدعی شده که ایران مرکز اصلی القاعده است و سرکرده جدید القاعده در ایران است، گفت: پرورش‌دهندگان القاعده و حامیان القاعده که سالیان طولانی در افغانستان مرتکب جرم و جنایت شده‌اند با مطرح کردن اینگونه اظهارات، فرافکنی می‌کنند و موضوعاتی را علیه ایران مطرح می‌کنند. کنعانی در ارتباط با وضعیت کنونی در داخل اراضی اشغالی و انجام تظاهرات در این مناطق علیه دولت راست افراطی در این منطقه گفت: نشانه‌های متعددی از وجود بحران متراکم در اراضی اشغالی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تنش مستمر سیاسی، بحران اقتصادی و مطالبات اقتصادی و وجود گسل‌های اجتماعی اشاره کرد. رژیم صهیونیستی با بحران‌های متراکمی در اراضی اشغالی مواجه است و هر روز ابعاد و حدود این بحران‌ها مشخص‌تر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید