سردار علایی ، فرمانده قرارگاه نوح در دوران دفاع مقدس یادآور شد:

🔹اخیراً در مصاحبه یکی از دوستان عزیزمان دیدم که گفته بود قایق‌های تندرو را من بنیان‌گذاری کرده‌ام. در حالی که این‌ها توسط نیروی دریایی سپاه و آن هم در زمان جنگ بنیانگذاری شده است. خیلی‌ها دوست دارند بگویند ما بودیم، این خوب است و اشکالی هم ندارد، همه بوده‌اند، ولی درست بیان شدن وقایع خیلی مهم است.

🔹از برادران افغانی که با آمریکا کار می‌کردند و آمریکا موشک استینگر به آن‌ها داده بود که علیه شوروی استفاده کنند، ما از آن‌ها موشک استینگر با واسطه گرفتیم و روی قایق‌ها بود، دو تا هلی‌کوپتر آپاچی حمله کردند به بچه‌ها و قایق‌ها را زدند، ولی یکی از بچه‌های ما با همین موشک استینگر خود آمریکایی‌ها، هلی‌کوپتر آمریکایی‌ها را زد و برای اولین بار بود که هلی‌کوپتر آن‌ها افتاد داخل دریا و دو نفر خلبان آن هم غرق شدند که بعداً آمدند این‌ها را بردند.

🔹مرتب ایران عنوان می‌کرد که ما تنگه هرمز را می‌بندیم، من یک روز رفتم به آقای هاشمی گفتم شما واقعاً می‌خواهید تنگه هرمز را ببندید؟ گفت بله. اگر آمریکایی‌ها فلان کنند ما می‌بندیم. گفتم چطوری می‌خواهید ببندید؟ گفت شماها هستید. گفتم ما سلاح می‌خواهیم. گفت چی می‌خواهید؟

🔹گفتم عراقی‌ها خودشان به ما گفته‌اند چی بخواهیم. این‌ها با موشک کرم‌ابریشم از داخل رأس‌البیشه می‌زنند به خورموسی. شما به این سفر چین که می‌خواهید بروید، چون زمانی بود که ایشان می‌خواست برود چین، گفتم شما آنجا که رفتید بگویید از این موشک‌ها که به عراقی‌ها داده‌اند، به ما هم بدهند. ایشان رفت قرارداد بست و گرفتند./

دیدگاهتان را بنویسید