روزنامه هفت صبح نوشت:

🔹 آنقدر مهاجرت ایرانی‌ها به کانادا زیاد شده که حالا گفته می‌شود جزو بیشترین خارجی‌هایی هستیم که در این کشور اقامت گرفته‌اند. آخرین آمار رسمی اداره مهاجرت کانادا نشان می‌دهد که ایرانیان، پنجمین گروهی هستند که توانسته‌اند در ۱۰ ماه اول سال ۲۰۲۳ بیشترین اقامت دائم را در استان‌های مختلف این کشور دریافت کنند. همچنین اعداد و ارقام منتشر شده نشان می‌دهد استان انتاریو و بریتیش کلمبیا محبوب‌ترین استان‌های کانادا برای اقامت دائم ایرانی‌هاست و جمعا هزار و ۴۶۰ نفر ایرانی در ۱۰ ماه اول سال میلادی گذشته در این دو استان ساکن شده‌اند.

🔹 آخرین آمار منتشر شده از سمت اداره مهاجرت کانادا نشان می‌دهد که روند قبولی ویزاهای دانشجویی ایرانی‌ها در سال‌های اخیر رو به رشد بوده و تعداد متقاضیان هم بیشتر شده‌ است اما معلوم نیست این شرایط تا چه زمانی ادامه پیدا کند. چرا که موج اخیر مهاجران ایرانی به کانادا حالا با گرانی مسکن و کمبود کار روبه‌رو شده‌اند؛ طوری که حتی پیدا کردن واحدهای مسکونی برای اجاره هم سخت شده است.

🔹اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده که از ژانویه تا اکتبر سال قبل، ۶۱ هزار و ۶۵۰ نفر موفق به دریافت اقامت دائم این کشور از طریق اکسپرس اینتری شده‌اند که ایرانی‌ها رتبه پنجم را در بین کشورهای مختلف به دست آورده‌اند. اکسپرس اینتری یک سیستم امتیازبندی برای دریافت سریع اقامت دائم از طریق کار در این کشور است و سالانه ده‌ها هزار نفر از طریق این سیستم شانس خود را برای مهاجرت امتحان می‌کنند.

🔹امسال هم مشابه سال‌های گذشته استان‌های انتاریو و بریتیش کلمبیا محبوب‌ترین استان‌های این کشور برای اقامت دائم ایرانیان بوده‌اند. در این مدت ۸۰۰ ایرانی استان انتاریو و ۶۶۰ ایرانی بریتیش کلمبیا را برای زندگی انتخاب کرده‌اند. استان آلبرتا هم با ۱۱۰نفر، انتخاب سوم هموطنانمان برای اقامت در این کشور بوده است.

🔹پیش از این کبک هم یکی از استان‌های مورد علاقه ایرانی‌ها برای زندگی بود اما به نظر می‌رسد سختگیری‌های این استان بر روی زبان فرانسه تعداد متقاضیان این استان را هم کمتر کرده باشد. انتاریو با شهرهای بزرگی مثل تورنتو، اتاوا و همیلتون نه تنها مقصد بسیاری از ایرانیان بلکه مهاجران تمام کشورهاست.

دیدگاهتان را بنویسید