خسرو کفیلی

سرمربی سابق تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران ، کنار گذاشتن شماری از ملی پوشان سابق کشورمان از سوی کادر فنی تیم ملی را اشتباه دانست.
حمید رشیدی با اشاره به دعوت از شماری از وزنه برداران نوجوان و جوان به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین توسط نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی با بیان این مطلب گفت : کلمه جوانگرایی خوب است و همگان با استفاده از وزنه برداران جوان در اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایراان موافق هستند ولی عدم استفاده از وزنه برداران با تجربه ای که حداکثر ۲۵ سال سن دارند و سال ها می توانند برای کشورمان از میادین مختلف افتخار کسب کنند ، صحیح نیست. ضمن آنکه دعوت از وزنه برداران ۱۷ و ۱۸ ساله
به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران موجب تداخل در فعالیت های کادرهای فنی تیم های جوانان و بزرگسالان خواهد شد.
او افزود : بیشتر وزنه بردارانی که هم اکنون به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران دعوت شده اند ، یک و یا دو سال دیگر می توانند در رده سنی جوانان برای کشورمان وزنه بزنند پس بهتر است که این وزنه برداران در اختیار کادر فنی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان قرار گیرند .
بی شک قرار گرفتن وزنه برداران جوان در ترکیب تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی بحرین بازدهی مناسب نخواهدداشت و بهتر است تیم کشورمان با ترکیبی از وزنه برداران جوان و بزرگسال در این رویداد جهانی شرکت کند.
سرمربی سابق تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان به عدم گفت وگوی ملی پوشان سابق وزنه برداری ایران که چندی است به اردوهای آمادگی تیم ملی دعوت نشده اند ، با رسانه های همگانی اشاره کرد و گفت : متاسفانه این وزنه برداران در طول چند ماه گذشته با هیچ رسانه های گروهی در باره عدم دعوت شان به اردوهای آمادگی تیم ملی صحبت نکرده اند که این موضوع نگران کننده است.
رشیدی در ادامه اظهارداشت : فدرااسیون وزنه برداری دارای کمیته فنی است که اعضای این کمیته از شماری از پیشکسوتان و قهرمانان سابق جهان و المپیک تشکیل شده است ولی متاسفانه اعضای این کمیته نیز تاکنون پاسخ قانع کننده ای در خصوص یت کنار گذاشتن ملی پوشان سابق وزنه برداری ایران نداده اند.
سرمربی سابق تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران به گرایش مسوولان فدراسیون وزنه برداری به سمت رشته کراسفیت اشاره کرد و گفت : متاسفانه باید بگویم که دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری بیشتر گرایش به بسط و گسترش رشته کراسفیت که در آن پول زیادی وجود دارد ، دارند.
افزون بر این مسوولان ، شمار بسیاری از مربیان وزنه برداری نیز در این رشته ورزشی فعالیت می کنند و سالن هایی که می بایست در اختیار وزنه برداران قرار گیرد در اختیار ورزشکاران کراسفیت است.
این امر زنگ خطری است برای وزنه برداری ، چرا که موجب نابودی وزنه برداری در کشور خواهد شد.
او تصریح کرد: اگر همین گونه پیش برویم این امکان وجود دارد که فدراسیون وزنه برداری به فدراسیون کراسفیت تغییر نام دهد.
سرمربی سابق تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان در ادامه به نقدهای پیشکسوتان این رشته ورزشی در باره وضعیت موجود وزنه برداری کشورمان اشاره کرد و گفت : دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری باید به این نکته توجه داشته باشند که افرادی که به نقد عملکرد آنان می پردازند مخالف آنان نیستند بلکه دوست دار این رشته ورزشی هستند و می خواهند رشته وزنه برداری به روزهای اوج خود بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید