روزنامه هفت صبح نوشته است:

🔹‌اجاره آپارتمان نوساز کلیدنخورده برای مالکان تصمیم سخت و ناخوشایندی است. چون با هزار امید و آرزو آپارتمان ساخته‌اند تا با فروش آن سود کنند،‌ اما در این بازار راکد که مشتری به سختی پیدا می‌شود بسیاری از این واحدها روی دست مالکان باد کرده. بهترین کار برای نزدیک کردن این واحدها به پول اجاره دادن است که حداقل ودیعه بگیرند و ماهیانه پولی هم به حسابشان واریز شود.

🔹از طرف دیگر این اقدام مالکان برای زوج‌های جوان که می‌خواهند زندگی‌شان را در یک خانه نو و کلیدنخورده شروع کنند،‌ خیلی هم خوشایند است. چون در خانه نوساز است که جهیزیه به چشم می‌آید. با این اوصاف شاید این معامله دو سر سود نباشد،‌ اما طرف مستاجر این بار راضی است و صاحبخانه هم مجبور است ملک نوسازش را در بازار بدون مشتری اجاره بدهد و به همان پول ودیعه راضی باشد، در غیر این صورت به گفته مشاوران املاک واحد خالی می‌ماند و باد می‌خورد و سر سال هم به عنوان خانه خالی معرفی می‌شود و داستان مالیات خانه خالی مالک را کلافه می‌کند.

🔹بررسی فایل‌های موجود برای اجاره نشان می‌دهد این تعداد واحدهای نوساز روز به روز بیشتر می‌شود و تنوع زیادی هم دارد. مثلا با ۲۰۰ میلیون تومان پول پیش و ماهی هشت میلیون تومان می‌توان یک واحد مسکونی نوساز ۹۸ متری فول امکانات در میدان مادر خیابان دولتخواه تهران اجاره کرد. وضعیت در کلان شهرهای بزرگ هم مثل تهران است، در اصفهان، مشهد و تبریز نیز روز به‌روز بر تعداد خانه‌های نوسازی که از میان آگهی‌های فروش به صف خانه‌های منتظر مستاجر می‌پیوندند، افزوده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید