🔹محمدجواد ظریف، وزیر سابق امورخارجه ایران، با حضور در گروه تلگرامی «گفت‌وشنود» که تعدادی از فعالان سیاسی، رسانه‌ای و فرهنگی از طیف‌های مختلف در آن عضویت دارند؛ به ارائه تحلیل خود از تحولات فلسطین پرداخت و در ادامه به پرسش‌های اعضای گروه پاسخ گفت که در روزنامه هم میهن منتشر شد.

🔹یکی از حاضرین در گروه از آقای ظریف پرسید: «شما و همینطور آقای روحانی این ایام به‌شدت نگران ورود ایران در جنگ شده‌اید. با توجه به انکار چندباره رهبری، این نگرانی از کجا آمده؟ آیا ادامه طبیعی شکست حماس در غزه، پرداختن به ایران است؟ یا دلایل دیگری دارد؟»

🔹آقای ظریف پاسخ داد: علت بیان این هشدارها تلاش بی‌وقفه طیفی برای وارد کردن ایران به جنگ است؛ ازجمله نوشتن نامه به رهبری و تحلیل‌های آن‌چنانی؛ به‌رغم سخنان رهبری.

🔹پیگیری های “چندثانیه” از منابع خبری نشان می‌دهد چندی پیش سعید جلیلی نامه ای به رهبر انقلاب در خصوص جنگ غزه نوشته است که آقای ظریف از آن به «تحلیل‌های آن‌چنانی» یاد کرد.

🔹رهبر معظم انقلاب تاکید کرده بودند: حامیان رژیم و بعضی از افراد خود رژیم غاصب یا‌وه‌گویی‌هایی کردند از جمله اینکه ایران اسلامی را پشت این حرکت معرفی می‌کنند، اشتباه می‌کنند، ما البته از فلسطین و مبارزات دفاع می‌کنیم. ما پیشانی و بازوی طراحان مدبر و هوشمند و جوانان فلسطینی را می‎بوسیم اما آنها که می‌گویند حماسه اخیر کار غیر فلسطینی‌ها است دچار محاسبه غلط شده‌اند

دیدگاهتان را بنویسید