خسرو کفیلی

زمان اعزام دو ملی پوش وزنه برداری ایران به بازی های المپیک پاریس فرارسید.
علی داودی و میر مصطفی جوادی دو ملی پوش اوزان ۱۰۹ و ۸۹ کیلوگرم تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در مهمترین رویداد ورزشی جهان عازم پاریس می شوند تا برای کسب افتخار برای کشورمان به رقابت با حریفانشان بپردازند.
دو ملی پوش کشورمان را در این سفر نواب نصیرشلال و بهمن زارع به عنوان سرمربی و مربی همراهی می کنند.
داودی و جوادی در حالی امروز برای شرکت در بازی های فوق عازم پاریس می شوند که سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری به تازگی با انتشار فهرستی شانس های کسب مدال طلا در رقابتهای وزنه برداری این بازی ها را اعلام کرد که در میان این اسامی نامی از دو وزنه بردار کشورمان نبود.
با وجودی که در میان این فهرست نامی از داودی و جوادی مشاهده نمی شود ولی کارشناسان بر این باور هستند دو ملی پوش وزنه برداری کشورمان در حالی که بر روی کاغذ برای ایستادن بر یکی از سکوهای قهرمانی شانسی ندارند ولی این دو وزنه بردار در طول ماه های گذشته با حضور در اردوهای متوالی و انجام تمرینات سخت و طاقت فرسا با افزایش حدنصاب های خود اکنون در شرایط ایده آل قرار دارند و این امکان وجود دارد که در پاریس تمامی معادلات را بر هم بزنند.
این کارشناسان می گویند داودی و جوادی و کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران در روز مسابقه اوزان ۸۹ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم حق هیچ گونه اشتباهی را ندارند چرا که هر اشتباهی می تواند دو وزنه بردار را از کسب مدال دور کند.
دو ملی پوش وزنه برداری ایران که رقابت سختی را با حریفانشان خواهند داشت می بایست هر شش حرکت انتخابی از سوی کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران را با موفقیت پشت سر گذارند و در غیر این صورت از حریفان خود عقب افتاده و موجب ناکامی آنان خواهد شد.
از سوی دیگر کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران نیز با توجه به وزنه های درخواستی حریفان باید بگونه ای برای داودی و جوادی وزنه انتخاب تا آنان از کورس قهرمانی عقب نمانند.
با توجه به زحمات داودی و جوادی ، کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران و مسوولان فدراسیون وزنه برداری که تمامی شرایط و امکانات لازم را برای آنان فراهم کرده اند اکنون باید منتظر ماند و دید این دو وزنه بردار بسان اسلاف خود می توانند برای کشورمان از این میدان مهم افتخار کسب کنند یا نه .

دیدگاهتان را بنویسید