خسرو کفیلی

سهراب مرادی به جای عضویت در کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری ، مربیگری در تیم ملی وزنه برداری ایران را درخواست کرد که با آن موافقت شد.
حسین رضازاده رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری پس از صدور حکم مربیگری سهراب مرادی در تیم ملی وزنه برداری کشورمان با بیان این مطلب گفت : من پیش از این از مسوولان فدراسیون وزنه برداری خواسته بودم که مرادی با داشتن تجارب بسیار به عضویت کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در آید که نامبرده با رد این درخواست ، علاقه مندی خود را در امر مربیگری اعلام کرد .
مسوولان فدراسیون وزنه برداری نیز پس از بررسی های لازم با مربیگری او در تیم ملی وزنه برداری ایران که هدایت آن را نواب نصیرشلال برعهده دارد ، اعلام کردند.
او افزود : مرادی از جمله بهترین های وزنه برداری ایران بشمار می رود که صاحب تجارب بسیاری در این رشته ورزشی است و می تواند در امر مربیگری نیز موفق باشد.
رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری از عملکرد ملی پوشان جوان وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی مکزیک تقدیر کرد و گفت : همانگونه که پیش بینی می شد ، ملی پوشان جوان کشورمان با کسب عنوان قهرمانی رقابتهای جهانی ، برگ افتخار دیگری در وزنه برداری ایران به ثبت رساندند.
این وزنه برداران نوجوان و جوان نشان دادند در صورت تداوم حمایت هایی که از آنان می شود ، بزودی دوبنده تیم ملی وزنه برداری ایران را برتن خواهند کرد.
او تصریح کرد : من پیش از این عنوان کرده بودم که نیاز است از برخی از وزنه برداران جوان برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران دعوت به عمل آید که اکنون زمان آن رسیده است که از این جوانان که به تازگی به نتایج بسیار خوبی در رقابتهای جهانی دست یافتند برای شرکت در اردوی تیم ملی دعوت شود.
رضازاده به تداوم امر استعدادیابی در این رشته ورزشی تاکید کرد و گفت : کمیته استعدادیابی فدراسیون وزنه برداری در این امر باید کوشا باشد و مستعدان این رشته ورزشی را پس از شناسایی برای آموزش در اختیار مربیان سازنده قرار دهد. تداوم این امر باعث پشتوانه سازی در رشته ورزشی خواهد شد.
رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری به حضور در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران و گفت وگو با کادر فنی این تیم و حاضران در اردوی تیم ملی اشاره کرد و گفت : ملی پوشان وزنه برداری ایران هم اکنون در آکادمی ملی المپیک تمریناتشان را برای حضور در رقابتهای بین المللی قطر که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد زیر نظر کادر فنی تیم ملی انجام می دهند.
با توجه به زمان باقی مانده تا اعزام تیم به دوحه ، ملی پوشان کشورمان به شرایط آرمانی نزدیک می شوندو امید است ملی پوشان کشورمان به نتایج خوبی در این مسابقات دست یابند.
شمار ملی پوشان اعزامی به رقابتهای بین المللی قطر هنوز مشخص شد ولی بزودی سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران اسامی اعضای اعزامی را اعلام خواهد کرد.
رضازاده در باره وضعیت وزنه برداران دختر کشورمان گفت : سرمایه گذاری در این رشته ورزشی آغاز شده است و ملی پوشان این رشته ورزشی زیر نظر کوروش باقری یکی از بهترین مربیان ایران تمریناتشان را مجموعه ورزشی آزادی تهران انجام می دهند که انتظار است وزنه برداری بانوان ایران بزودی در رقابتهای مختلف به نتایج خوبی دست یابند.
رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری به رقابتهای گزینشی باقی مانده برای کسب سهمیه سه ملی پوش وزنه برداری کشورمان برای شرکت در بازی های المپیک پاریس اشاره کرد و گفت : افزون بر رقابتهای بین المللی قطر ، ملی پوشان وزنه برداری ایران برای کسب سهمیه در رقابتهای قهرمانی آسیا و پیکارهای بین المللی تایلند اعزام خواهند شد که امیدوارم در پایان این مسابقات سه سهمیه تیم ایران برای شرکت در بازی های المپیک پاریس مسجل شود.
تیم ایران در اوزان ۸۹ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم توسط میرمصطفی جوادی و علی داودی شانس بسیاری برای حضور در این بازی ها دارد ولی در دسته ۱۰۲ هنوز وضعیت نماینده ایران مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید