همزمان با افت قیمت جهانی طلا و کاهش نرخ ارز در داخل، قیمت طلا و سکه در بازار طی هفته اخیر، مجدد در مسیر کاهش قرار گرفت و هفته را با قیمت‌های پایین‌تر از ابتدای هفته به پایان رساند.

براساس آمار اخذ شده ایسنا، پیرامون وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، روابط عمومی اتحادیه طلا و جواهر تهران، اعلام کرد: همزمان با افت قیمت طلا در بازارهای جهانی و از سوی دیگر کاهش نرخ ارز در داخل کشور، قیمت سکه و طلا نیز دریک هفته اخیر در بازار با کاهش مواجه شد.

همچنین کاهش تقاضا در کنار افت قیمت‌ها سبب شده که این بازار با رکود شدیدی توام شود.

براساس آخرین معاملات سکه و طلا در بازار روز گذشته (پنجشنبه)، هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۲۸ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۴۵٠ هزار تومان قیمت داشت که به ترتیب سکه تمام طرح جدید ٣٠٠ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم ٣۵٠ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته افت بها داشته‌اند.

طی این هفته، نیم‌سکه با ٣٠٠ هزار تومان کاهش به ١۵ میلیون و ۴٠٠ هزار تومان رسید و ربع سکه نیز با ٣۵٠ هزار تومان کاهش، ١٠ میلیون و ۴۵٠ هزار تومان دادوستد شد و سکه‌های یک گرمی نیز با ١۵٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته، شش میلیون و ١۵٠ هزار تومان در آخرین معاملات پایانی هفته قیمت داشت.

دیدگاهتان را بنویسید