🔹دستور سازمان تعزیرات در حذف گزینه عجله دارم در بازار تاکسی‌های اینترنتی آشفتگی ایجاد کرده

🔹مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که در روز اول حذف این گزینه، به طور قابل توجهی قیمت‌ سفرهای اسنپ پایین آمد. به طور مثال مسیری که پیش از این هشتاد هزار تومان هزینه داشت به 56 هزار تومان کاهش پیدا کرد. اما روز گذشته کاربران مسافر در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند قیمت‌ها به شدت افزایش داشته به طوری که فرقی با انتخاب گزینه «عجله دارم» نمی‌کند. البته گفته می‌شود سیستم اسنپ به طوری است که وقتی تعداد درخواست‌ها بالا برود و راننده‌ای درخواست را قبول نکند به صورت خودکار قیمت‌ها هم بالا می‌رود.

🔹در دو روز گذشته بسیاری از کاربران مسافر گزارش داده‌اند که پیدا کردن اسنپ سخت و زمان‌بر شده است. برخی می‌گویند تا یک ساعت هم منتظر مانده‌اند. از طرفی رانندگان اسنپ در گروه‌های تلگرامی این موضوع را تائید می‌کنند.

🔹 آن‌ها در اعتراض به حذف گزینه عجله دارم دست از کار کشیده‌اند و سفرهای ارزان قیمت را قبول نمی‌کنند. برخی از رانندگان در همین گروه‌ها مشاهدات عینی خود را از منتظر ماندن گروهی از مردم در میدان‌ها و مقابل دانشگاه‌ها برای پیدا شدن اسنپ نوشته‌اند.

🔹رانندگان به نوعی اعتصاب کرده‌اند و یکدیگر را هم تشویق می‌کنند تا به اصطلاح خودشان «مفت‌بری» نکنند. از طرفی قبول نکردن تعداد زیاد درخواست‌ها باعث می‌شود تا به طور موقت درخواستی برای راننده ارسال نشود. برخی از ان‌ها می‌گویند که پیش از این فقط درخواست‌هایی را که گزینه عجله دارم را انتخاب کرده بودند، قبول می‌کردند./

دیدگاهتان را بنویسید