🔹تارنمای آمریکایی پلیتیکو در گزارشی با استناد به گزارش‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا “سی آی اِی” اعلام کرد که حدود ۶۵ درصد از تونل‌های حماس در نوار غزه همچنان سالم است و این جنبش قادر به جذب هزاران نیروی جدید است.

🔹در این گزارش آمده که تنها ۳۰ لی ۳۵ درصد از مبارزان حماس که قبل از حمله هفتم اکتبر جزو نیروهای این جنبش بودند، جان باختند.

🔹این گزارش می‌افزاید که مسئولان دولت بایدن به شدت نگران قدرت و توان حماس برای جذب هزاران نیروی جدید طی ماه‌های گذشته و در زمان جنگ هستند که همین مسئله به نیروهای این جنبش این امکان را داده تا ماه‌ها در برابر حملات اسرائیل مقاومت کنند.

🔹منبع مذکور افزود با وجود اینکه نتانیاهو اخیرا اعلام کرده بود که باید حماس به طور کامل نابود شود اما داده‌های اطلاعاتی آمریکایی به شکل نگران کننده‌ای بر این مسئله تاکید دارد که تحقق چنین هدفی غیرممکن است.

🔹لازم به ذکر است که با وجود گذشت نزدیک به ۸ ماه از جنگ در غزه، اسرائیل در تحقق اهدف اعلام شده خود یعنی نابودی حماس و آزادی اسرا ناکام مانده و هر روز نیروهای اسرائیلی در نوار غزه از جمله شمال این باریکه با مقاومت شدید مبارزان فلسطینی مواجه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید