🔹ماجرا به دسامبر سال ۲۰۲۱ باز می‌گردد. زمانی که امانوئل مکرون پس از سرکوب گسترده جلیقه زردها و مدیریت جنجالی بحران کووید، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲، محبوبیت خود را نزد بخش گسترده‌ای از افکار عمومی از دست داده بود.

🔹در آن زمان ناتاشا ره (Ray)، یکی از مخالفان پر و پا قرص مکرون و از حامیان شناخته شده جلیقه‌زردها در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد در جریان تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که برژیت مکرون در زمان تولد مرد بوده و ژان-میشل ترونیو نام داشته است. اسمی که در واقع، اسم برادر برژیت است. این شهروند ناراضی فرانسوی معتقد بود برژیت پس از تولد، تغییر جنیست داده و زن شده است.

🔹این فرضیه پس از نخستین انتشار در شبکه‌های اجتماعی سر و صدای بسیاری کرد.

🔹با این حال ماجرا عمدتا از طرف برژیت و امانوئل ماکرون جدی گرفته نمی‌شد.
سه سال بعد و در حالی که ماجرا ابعادی بین‌المللی پیدا کرد و در پرسش‌های خبرنگاران در جریان سفرهای خارجی رئیس جمهوری فرانسه هم مطرح شد، کار بالا گرفت.

🔹 وکیل برژیت مکرون از ناتاشا ره شکایت کرد و این بانی انتشار خبر دروغین قرار است در سال ۲۰۲۵ به اتهام افترا و نشر اکاذیب، محاکمه شود.

🔹مجله فکاهی شارلی ابدو هفته گذشته با انتشار کاریکاتوری از امانوئل مکرون، او را در حال توضیح این ماجرا تصویر کرد که با اشاره به برژیت می‌گوید: او تراجنسیتی نیست! همیشه مرد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید