🔹دقایقی بعد از انتشار پیام زلزله روی موبایل شهروندان، شبکه خبر از رئیس موسسه ژئوفیزیک تهران در مورد زلزله سوال کرد و بعد از مشخص شدن عدم وجود زلزله سراغ پلیس فتا رفت.

🔹با اینکه معاون اجتماعی پلیس فتا چند بار اعلام کرد منشا پیام زلزله هنوز به طور قطع مشخص نیست، مجری با هدایت سوگیری شده گفت‌وگو را به سمت شیطنت دشمن علیه مردم ایران می‌برد. پلیس با پاسخ مناسب البته گفت که اکنون متخصص دشمن شناسی نیست و مسئله .

🔹بعد از آن کارشناس شبکه خبر که از دبیران خبرگزاری صداوسیماست، با خط هشداری عدم استفاده از فیلترشکن، دیگر گفت‌وگو ها را با سوگیری هدایت کرد. سوگیری هدایت شده که با اهداف سیاسی مسئولین صداوسیما همراستا و خوش‌آیند آنها است. آنچه که در دنیای رسانه به آن Disinformation می‌گویند. یعنی انتشار اخبار غلط با اهداف سیاسی و اقتصادی.

🔹شبکه خبر در اوج بحران بوجود آمده، رسالت خبررسانی خود را فراموش کرد و همچنان خط سیاسی و امنیتی ضداستکباری را پمپاژ می‌کرد. اشتباهی که چند دهه است موجب ریزش مخاطب صداوسیما شده است. عدم وجود چارچوب برای اطلاع‌رسانی در بحران، عدم وجود استراتژی اطلاع‌رسانی و سوگیری‌های کسل کننده، پاشنه آشیل معاونت سیاسی صداوسیما است.

🔹صداوسیما با اینکه از دقایق ابتدایی بحران بدرستی وارد ماجرا شد، اما باز هم به دلیل نیروی انسانی غیرمتخصص خود، در این آزمون شکست خورد./چندثانیه

دیدگاهتان را بنویسید