طبق گزارش روزنامه اورشلیم پست، در یکی از اسناد درزیافته پنتاگون سناریویی در ارزیابی آمریکا درباره کمک‌های نظامی رژیم صهیونیستی به اوکراین مطرح شده است که واشنگتن در آن برای مجاب کردن رژیم اسراییل به عرضه این کمک‌ها به اوکراین، با خواسته‌های این رژیم در زمینه اقدام علیه ایران همراهی می‌کند.
روزنامه اورشلیم پست نوشت، یکی از اسناد درزیافته پنتاگون به توصیف شرایطی می‌پردازد که از نظر آمریکا، اسراییل تحت این شرایط، تسلیحات مهلک در اختیار اوکراین خواهد گذاشت. روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به شرح این اسناد پرداخته است.

اورشلیم پست در ادامه باتوجه به موارد ادعا شده در نیویورک تایمز می‌نویسد: محتمل‌ترین سناریو که در این سند به آن اشاره شده است، «مدل تُرک» است که در آن، اسراییل از طریق طرف سومی این تسلیحات را به اوکراین عرضه کرده و در عین حال، از گفت‌وگوها میان اوکراین و روسیه نیز حمایت می‌کند.

به نوشته اورشلیم پست، در این سند ارزیابی شده است که اسراییل تنها در صورتی به اوکراین تسلیحات مهلک عرضه خواهد کرد که روابط دیپلماتیک آن با روسیه در موقعیتی بحرانی قرار بگیرد، چه به واسطه روابط روسیه با ایران و چه خسارت دیدن جنگنده‌های نیروی هوایی اسراییل توسط سامانه دفاعی روسیه در سوریه.

دیدگاهتان را بنویسید