محمد نعیمی پور فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است بین حکومت و اصلاح‌طلبان بی‌اعتمادی فوق‌العاده‌ای حاکم است و این بی‌اعتمادی می‌تواند ادامه پیدا کند.

بیان فردا | محمد نعیمی‌پور فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است شعار «اصلا‌ح‌طلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا» به نفع اصولگرایان تمام شد. در ادامه مهم‌ترین بخش‌های گفتگوی نعیمی‌پور را می‌خوانید:

من معتقدم که چون حکومت وقایع سال 88 موسوم به جنبش سبز را از سر گذراند و توانست مسائل را به آرامش برساند، لذا تجربه فوق‌العاده‌ای کسب کرد. ضمن اینکه جنبش سبز یک نوع منازعۀ درون جمهوری اسلامی بود و افرادِ درگیر در موضوع، مهم و مورد توجه بودند اما حکومت موضوع را به نتیجه رساند.

از طرف دیگر وقایع سال 88 باعث سرکوب اصلاح‌طلبان نشد و به خاطر فکرشان و به خصوص مظلومیتی که برای آن‌ها ایجاد شد، همچنان در مرئی و منظر مردم وضعیت مثبتی داشتند.

حکومت ممکن است در افکار عمومی جای کمی داشته باشد اما دلیل نمی‌شود که نتواند اعمال قدرت کند

وقایع سال 88 سیاسیِ غلیظ بود اما بحث مهسا بیشتر اجتماعی بود که بسیاری از آن بهره برداری سیاسی کردند. لذا افراد و گروه‌های همدل زیادی داشت اما زمانی که موضوع مقداری حادّ و تند شد فقط تعداد محدودی در صحنه ماندند و از این جهت این دو واقعه تفاوت شکلی و جدّی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید