🔹نامه عجیب و بهت‌آور جبلی، رئیس صداوسیما با هدف اجرای قانون مبنی بر فیلترشدن سایت فیلیمو به بهانه پخش یک سریال با بازی حمید فرخ‌نژاد، بمب خبری امروز بود.

🔹قبل از اینکه به چرایی درخواست جبلی بیاندیشیم، باید سرانجام چنین اقدامی را متصور شد. سرانجام فیلترینگ (بخوانید عدم تحمل رقیب) در عرصه خبر را در آشوب‌های اخیر شاهد بودیم. رسانه محمد بن سلمان با پروپاگاندا و مخلوطی از جعل خبر و خلاء خبری در داخل، افکار عمومی را بدست گرفت و اعتراضات در کف خیابان‌های کشور را مدیریت می‌کرد.

🔹وقتی رسانه‌های منتقد داخلی تحمل نشدند و مرجعیت خبری، بازیچه دست مبتدیان مدعی شد، دلارهای سعودی میدان‌دار شدند و گسست سیاسی میان مردم و حاکمیت را رقم زدند…

🔹در حوزه سرگرمی، صداوسیمای تحت مدیریت جبلی، نه تنها جذب مخاطب نداشته بلکه روند دفع مخاطب را با سرعت دنبال می‌کند و به همان نسبت مشتری تلویزیون‌های سعودی-لندنی سالومه پرور افزایش یافته. حالا چنین مدیریتی به جای پاسخگویی با فرار رو به جلو، خواستار حذف مرجع سرگرمی مردم شده که جای خالی تلویزیون را پر کرده‌اند.

🔹در حوزه فرهنگ، همین روند و مسیر را به سوی شهر فرنگ در پیش گرفته‌ایم و اگر امروز سریال “سقوط” با بازی یک هنرپیشه فراری را تحمل نکنیم (ولو نامش بی‌قانونی باشد)، فردا روزی آنطرفی‌ها، شهناز تهرانی و الکسیس را در نقش “مادر” به خورد نسل جدید می‌دهند.

🔹یادمان نرود که زیاد کردن فیتیله گشت ارشاد در نیمه نخست امسال، بی‌حجابی علنی در نیمه دوم سال را به همراه آورد.

🔹آقای جبلی، مسیری که امروز می‌روید را، پیش‌تر یک بار در عرصه خبر سیاسی، یک بار در عرصه حجاب و یک بار در عرصه محدودیت اینترنت پیموده‌اند و نتیجه خوبی نداشته است؛ با نامه شما، بن سلمان از همین الان کنداکتور شبکه‌های فیلم و سریال‌ خود را هم چیده است!/چندثانیه

دیدگاهتان را بنویسید