🔹هفت صبح نوشت: «گناه فرشته» چند هفته است که از حاشیه و جنجال عبور کرده و تمرکزش بیش از پیش، روایت یک ماجرای پیچیده با ساختاری استاندارد است. محور این سریال بر پایه انگیزه حامد تهرانی (شهاب حسینی) برای نجات موکل خود فرشته (پردیس پورعابدینی) بنا شده. در این میان دیگران هم سهمی پررنگ از روایت دارند.

🔹پیچش‌های جدید داستان و شخصیت‌های «گناه فرشته» در انتهای قسمت هفتم، منجر به یک سکانس خاص شد؛ صحنه‌ای که در فضای مجازی نیز محل توجه کاربران قرار گرفت.

🔹در میان سریال‌های شبکه نمایش خانگی، همچنان سکانس قتل راضیه (سریال آقازاده) زبانزد است. اما این سکانس مانیا، در قسمت هفتم گناه فرشت از نظر اجرا و تاثیرگذاری بر مخاطب، چند پله جلوتر است. بعید است کسی این لحظه را ببیند و شوکه نشود؛ تلنگری که کارگردان به آن نیاز داشته تا از یک جریان قدرتمند خبر دهد. راستی چه کسی پشت این بازی است؟

🔹مانیا به حامد قول داده بود که در دادگاه به بی گناهی فرشته اذعان خواهد کرد. حامد سرخوش از این ماجرا، نوبت دادرسی را پیش انداخت اما مانیا زد حرفی را که نباید. این سکانس هم جزو لحظاتی است که مخاطب قسمت هفتم «گناه فرشته» مثل خود حامد شوکه شد. تغییر فوری حس و حال کاراکتر از مردی پیروز تا مردی بازنده، بار دیگر توان حیرت‌انگیز بازیگری شهاب حسینی را یادآور می‌شود.

🔹آن چه گفته شد یک نتیجه روشن دارد و اینکه «گناه فرشته» صاحب چند ویژگی دراماتیک برای همراه کردن مخاطب است: رابطه حامد و مهتاب و فرشته به همراه جنگ درون خانواده تهرانی و نیز کشمکش با خانواده عشیری از جمله مواردی هستند که قاطبه مخاطب آن‌ها را دوست دارد. نمونه‌هایی چون قتل و البته شیوه خاص اجرای آن، باز هم در سریال خواهد بود و این می‌تواند باب طبع علاقمندان به ژانر باشد. به این بیفزایید مدل و شیوه ارائه آن‌ها که غالبا توام با شوک است و این یعنی سریال در قسمت‌های بعدی هم تصمیم ندارد، یقه مخاطب را رها کند.

دیدگاهتان را بنویسید