با هک اسنپ‌فود چه اطلاعاتی از ما لو رفت
و چه خطری تهدیدمان می‌کند؟

روزنامه هفت صبح نوشته است:

▪️ساعت ٢/١٣ بامداد شب جمعه بیستم مهرماه آقای دکتر کاظمی‌ هوس شیرموز پسته کرد. این اطلاعاتی که من و شما می‌دانیم بخشی از دیتایی است که هکرها از اسنپ‌فود منتشر کرده‌اند. نه فقط اطلاعات خورد و خوراک آقای دکتر بلکه نام و آدرس و سفارش و شماره کارت میلیون‌ها کاربر دیگر هم در معرض فروش قرار گرفته.

▫️اگر فقط نمونه دیتایی که این گروه منتشر کرده دانلود کنید می‌بینید که در این 19 فایل، شماره تلفن، آدرس، رستورانی که از آن غذا سفارش داده شده، ایمیل و پیشنهادهایی که کاربران برای غذای خود می‌نویسند منتشر شده.

🔹این نشت اطلاعات می‌تواند به دست هکرهای دیگری بیفتد. گروه IRLeaks که همین هکر موردنظر ماست، نام، تاریخ تولد، آدرس و شماره تلفن شما را در دست دارد که البته اسنپ‌فود بخشی از آن را تایید نکرده و گفته اطلاعات بانکی در امنیت کامل است.

🔹اگر این‌طور که هکر‌ها می‌گویند باشد آنها با تجمیع همه این دیتا می‌توانند دست به کلاهبرداری‌های دیگری بزنند که اس ام اس گروهی و ارسال لینک جعلی فقط یک نمونه از آنهاست. حتی نوع گوشی اندروید یا آیفون، شماره حساب بانکی، شماره کارت، اینکه چه روزهایی چه غذایی می‌خورید هم در دست هکرهاست که از هرکدام می‌توانند به عنوان راهی برای خالی کردن حسابتان استفاده کنند.

🔹اتفاق آخر از همه بدتر است. شما ممکن است جایی به صورت ناشناس نظری بگذارید یا اکانت توئیتری ناشناسی داشته باشید؛ نه فقط اسم و آدرس و شماره شما بلکه اطلاعات گوگل آی دی شما هم درز یافته.

🔹میلاد نوری، متخصص آی تی: با تطابق این شناسه‌ها در سرویس‌های مختلف، مشخص می‌شود شمایی که در فلان اپلیکیشن خبری، خبر ۱ و ۳ رو خوندی، همون کاربری هستی که در فلان اپلیکیشن فلان عکس رو آپلود کردی و همین کاربری هستی که در تپسی فلان سفرها رو رفتی و…

دیدگاهتان را بنویسید