روزنامه صبح نو، نزدیک به قالیباف نوشته است:

🔹شاید بتوان اسم دیدار یاران مرحوم هاشمی رفسنجانی با حسن روحانی را خط‌‌ شکنی گذاشت؛ اما خیلی دور از انتظار هم نبود. کارگزارانی‌ها هر چند ابراز می‌کنند که از حسن روحانی و دولتش دلگیر هستند؛ اما دولت اعتدال هم کم در اختیار آنها نبود؛ از معاون اولی رئیس‌جمهور گرفته تا مناصب مهم و کلیدی در وزارتخانه‌ها به‌ویژه وزارتخانه‌های اقتصادی از جمله بانک مرکزی که در اختیار عضو شورای مرکزی آنان؛ یعنی عبدالناصر همتی بود. کارگزاران تلاش دارد در شرایطی که به تعبیر خودشان سیاست‌ورزی و کنشگری سخت شده، حرکتی نو صورت دهد.

🔹 دیدار این حزب با حسن روحانی ازاین‌حیث صورت گرفته و قطعا آخرین دیدار نخواهد بود و بر حسب اخباری که به «صبح نو» رسیده است، آنها بنا دارند با شخصیت‌هایی همچون علی‌اکبر ناطق نوری و سید محمد خاتمی نیز دیدار کنند.

🔹به نظر می‌رسد کارگزاران سازندگی درصدد احیای نقش خود در انتخابات ۹۲ است؛ همان‌گونه که آنها توانستند رهبران جریان اصلاحات و طیف تندرو آن را مجاب کنند که عارف را کنار گذاشته و از حسن روحانی حمایت کنند، اکنون نیز بنا دارند با کنشگری جدید طیف رادیکال جبهه اصلاحات را به حاشیه برانند. همچنان که دیدار اخیرشان با حسن روحانی نمادی از تقابل این حزب با هیات رییسه جبهه اصلاحات و حزب اتحاد ملت، ارزیابی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید