✍️عبدالجواد موسوی

🔹ماجرای سه برابر شدن بودجه صداوسیما را لابد شما هم شنیده‌اید. البته که کار از تعجب، حیرت و این حرف‌ها گذشته. پاسخگویی هم که شوخی بی‌مزه‌ای است که تکرارش حال همه را بد می‌کند اما برای خودمان می‌گوییم. یعنی با هم دردِ دل می‌کنیم. صداوسیما به کسی پاسخگو نیست.

🔹اصلاً مهم نیست شما چقدر بریز و بپاش می‌کنید و پول بیت‌المال را چگونه هدر می‌دهید و اصلاً خروجی تلاش‌های‌تان از چه کیفیتی برخوردار است. خیر. مهم این است که خوب بلدید شعار بدهید یا نه. تنها معیار برای پیشرفت، برای باقی‌ماندن و برای محبوب‌ماندن، همین شعار است.

🔹چندروز پیش برنامه «به افق فلسطین»، شخصی را دعوت کرده بود تا از مظلومیت مردم بی‌پناه غزه سخن بگوید. دلم برای مردم غزه دوچندان کباب شد. آن بزرگوار که چندسالی بود توفیق زیارتش را از دست داده بودم، از حیث ظاهر ۱۸۰ درجه تغییر کرده بود. تا این‌جایش نه به من که به هیچ‌کس مربوط نیست. آدمیزاد است و دوست دارد و حق دارد تغییر کند.

🔹 اما چیزی که جالب بود اینکه از آغاز برنامه شروع کرد به شعار دادن و اینکه، من چنین کردم و چنان و تا توانست با لحن طلبکارانه سعی کرد مشکل همه پروژه‌هایی را که در این سال‌ها به‌نوعی نتوانسته بود به مرحله اجرا برساند، حل کند. مجری برنامه هم مدام تشویقش می‌کرد که بگو، نترس و ادامه بده. انگاری تلویزیون ملک شخصی آنهاست و هر کسی که پا در دایره شعار و دفاع از ارزش‌ها گذاشته، حق دارد با هر لحنی، هر موضوعی را طرح کند.

دیدگاهتان را بنویسید