🔹اسماعیل قدیمی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی و مترجم کتاب «نظریه‌های جامعه‌ اطلاعاتی» با اشاره به پیامد واگذاری نظارت شبکه نمایش خانگی به صداوسیما به شفقنا گفت: آیا صداوسیما در عملکرد خود و انجام وظایف حقوقی و قانونی اش در تنویر افکار عمومی موفق بوده است؟ آیا عملکرد مثبتی در راستای ارتقاء مدیریت تولید محتوا داشته؟ چقدر در تولید محتوا نیازسنجی و مخاطب شناسی کرده و اقتضائات جدید را مدنظر قرار داده؟ از هر کارشناسی سوال کنید، به صداوسیما نمره قبولی نمی دهد. چون بخاطر سوگیری صداوسیما، بسیاری از افراد مستقل محتوای مورد نظر خود را در رسانه های دیگری جستجو می کنند.

🔹 طبیعتاً این حرکت سبب گرایش مخاطبان به رسانه های خارجی و شبکه های اجتماعی خارجی می شود. با این عملکرد و گذشته صداوسیما، نسبت به شایستگی اش در اداره و نظارت بر شبکه های نمایش خانگی تردید می کنیم.

🔹واگذاری نظارت، بدون توسعه ظرفیت های مدیریتی و نظارتی حرفه ای، ما را در تولید محتوا دچار رکود می کند و راه برای نفوذ رقبای خارجی در ارزش های فرهنگی، سیاسی و به طور کلی افکار عمومی ما بیش از پیش باز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید