🔹خبرگزاری دولتی لبنان گزارش داد یک صراف لبنانی که به‌دلیل نقش واسطه مالی بین حماس و ایران تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته بود، در ویلایی در خارج از بیروت به ضرب گلوله کشته شد.

🔹به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، وزیر کشور لبنان روز یکشنبه گفت که یافته‌های اولیه حاکی از آن است که قتل هفته گذشته «توسط سرویس‌های اطلاعاتی» انجام شده است.

🔹مولوی در پاسخ به این پرسش که آیا معتقد است موساد پشت آن بوده یا خیر، پاسخ داد: بله. دفتر نخست‌وزیر اسرائیل پیامی مبنی بر اظهارنظر در این‌باره نداده است.

🔹خبرگزاری دولتی لبنان گزارش داد که محمد سُرور، ۵۷ساله صراف، پس از مراجعه به یک مرکز انتقال پول [صرافی] برای برداشت وجه، به مدت چند روز ناپدید شد.

🔹گفته می‌شود که جسد او در حالی پیدا شد که مملو از گلوله بود. این خبرگزاری نام او را تنها با حروف اول نام ذکر کرد. اما خانواده او هویت را تایید کردند.

🔹وزارت خزانه‌داری آمریکا در اوت۲۰۱۹، سرور را تحریم کرد و گفت که او «خدمات مالی، مادی، فناوری، و سایر خدمات» را به حماس و حزب‌الله ارائه کرده و با آنها در ارتباط بوده است.

🔹او همچنین به انتقال سالانه «ده‌ها میلیون دلار» از ایران به حماس متهم شده است. نزدیکان سرور از مقامات لبنانی خواستند تا عاملان این قتل را پیدا کنند. آنها گفتند که تمام معاملات مالی او کاملا شفاف است.

🔹«عرب‌نیوز» هم در گزارشی در همین رابطه نوشت، منابع قضایی و امنیتی لبنان به AFP گفتند که احتمالا موساد در پس کشتن وی بوده است./دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید