تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال ایران با برتری در پنالتی‌های دیدار با یمن، به جمع چهار تیم برتر آسیا صعود کرد و جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد.
تیم شگفتی ساز نوجوانان یمن، تا آخرین لحظه با دفاع اتوبوسی و دوندگی غیرمنتظره به خصوص در دقایق پایانی، مقابل سیل حملات ایران مقاومت کرد و در پنالتی ها تسلیم شد و آرزوهایش بر باد رفت.

صعود بچه‌یوزهای ایران به جام جهانی با درخشش پسر بازیکن سابق استقلال! / عبور از یمن سخت‌جان در ضربات پنالتی

تیم‌های فوتبال نوجوانان ایران و یمن از ساعت 13:30 امروز (یکشنبه – به وقت ایران) در اولین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام ملت‌های زیر 17 سال آسیا 2023 ، در ورزشگاه تاماسات منطقه پاتوم تانی تایلند مقابل هم صف‌آرایی کردند که این بازی با برتری 4 بر 2 شاگردان حسین عبدی در ضربات پنالتی پایان یافت.

تیم ایران در این مسابقه فرصت‌های بیشتری نسبت به یمن ایجاد کرد که بهره‌ای از آن نبرد. شاگردان حسین عبدی 9 موقعیت گلزنی به دست آوردند و یمن پنج فرصت داشت که از آنها استفاده نکرد. حتی کسری زاهدی در دقیقه 11+90 موفق به گلزنی شد که این گل به‌خاطر آفساید، مردود شد. بعد از تساوی بدون گل در طول 90 دقیقه مسابقه، بازی به ضربات پنالتی رسید (دیدارهای این مرحله با تصمیم AFC وقت اضافه ندارد).

در ضیافت پنالتی‌ها عرفان درویش عالی، حسام نفری، اسماعیل قلی‌زاده و نیما اندرز برای ایران موفق به گلزنی شدند و محمد عسکری پنالتی سوم تیم ایران را از دست داد. همچنین انور حسین الطریقی و عصام رمضان موفق شدند پنالتی‌های یمن را تبدیل به گل کنند و هیثم فیصل السلامی و عبدالرحمان عبدالنبی نیز دو پنالتی این تیم را هدر دادند تا تیم نوجوانان ایران پس از سالها با پیروزی در بازی امروز، جواز صعود به مسابقات جام جهانی را به دست بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید