صف مرغ از صف انتخابات مجلس طولانی تر خواهد شد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوجه ریزی در حدود ۶۰ درصد مرغداری ها انجام نمی شود، گفت: وقتی قیمت گوشت قرمز به ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و قیمت ماهی به ۱۷۵ هزار تومان رسیده است پس مردم برای جبران پروتئین، به سمت خرید مرغ می‌روند و کمبود مرغ هم علاوه بر فشار به معیشت مردم باعث ایجاد صف های طولانی در بعضی از شهرها شده است.
به گزارش صدای بورس,جلال محمودزاده در خصوص وضعیت بازار مرغ کشور، گفت: ارز نهاده های دامی را در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ حذف کردند که نه تنها زیرساخت های آن را در ابتدا مشخص نکردند بلکه برنامه جایگزینی هم برای ان نداشتند. در نیتجه قیمت نهاده ها چندین برابر شد و کنجاله ذرت و سویا به دست مرغداران نرسید از سوی دیگر وزارت جهاد کشاورزی، سامانه ای برای خرید نهاده های دامی تعریف کرده بود که پول نقد از دامداران می گرفت و بعد از ۳ ماه نهاده را به آنها می داد. مرغدار وقتی موجود زنده را پرورش می دهد باید همزمان نهاده داشته باشد و اگر ۳ ماه منتظر باشد، باعث می شود که نتوانند جوجه ریزی کنند و میزان جوجه ریزی در کشور کاهش پیدا کرد.

جوجه ریزی در حدود ۶۰ درصد مرغداری ها انجام نمی شود

وی ادامه داد: در ۲ ماه گذشته قیمت جوجه یک روزه از ۲۲ هزار تومن به ۲ هزار تومان رسید چراکه جوجه ریزی انجام نمی شد و مرغداری ها هم از خرید امتناع می کردند لذا قیمت پایین امد حتی بعضی از تولیدکنندگان جوجه یک روزه، حاضر بودند جوجه های یکروزه را رایگان به مرغداران بدهند در نهایت مرغی برای عرضه به بازار نداریم. جوجه ریزی در نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ درصد مرغداری ها انجام نمی شود؛ از سوی دیگر وقتی قیمت گوشت قرمز به ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و قیمت ماهی به ۱۷۵ هزار تومان رسیده است پس مردم برای جبران پروتئین، به سمت خرید مرغ می‌روند و کمبود مرغ هم علاوه بر فشار به معیشت مردم باعث ایجاد صف های طولانی در بعضی از شهرها شده است. عده ای از مردم سوال می کنند که آیا صف مرغ طولانی تر خواهد بود یا صف انتخابات مجلس! به عقیده من صف مرغ طولانی تر از صف انتخابات بعدی خواهد بود. این وضعیت، افتضاحی است که وزارت جهاد و صمت به بار آورده است و دولت در شرایطی که وزیر جهاد هم نداریم، نمی دانیم چطور می خواهد این وضعیت را سرو سامان دهد

دیدگاهتان را بنویسید