روزنامه همشهری نوشت:

🔹مهدی طارمی امسال اصلا آمار خوبی در پورتو نداشته و بدترین فصلش را در اروپا پشت‌سر می‌گذارد.تردیدی نیست که مهدی طارمی به‌طور کلی عملکرد خوبی در فوتبال اروپا داشته است. او در ریوآوه تا مرز آقای گلی لیگ پرتغال پیش رفت و سپس این عنوان را در پورتو از آن خود کرد.

🔹حتی افول فصل جاری مهاجم ایرانی هم باعث نشده آمار او به‌طور کلی از نفس بیفتد. در این میان اما یک سؤال جالب وجود دارد؛ اینکه آیا مهدی طارمی در دوران برانکو بازیکن مؤثرتر و موفق‌تری بود یا در دوران سرجیو کونسیسائو، یعنی سرمربی پورتو؟ برای قضاوت در این مورد شاید ساده‌ترین راه مراجعه به آمار و ارقام باشد.

🔹اعداد به ما می‌گویند طارمی در مجموع ۱۱۷۵۱دقیقه برای سرجیو کونسیسائو در پورتو بازی کرده و ۸۲گل به ثمر رسانده است؛ او به‌طور متوسط هر ۱۴۳دقیقه یک گل زده است. در دوران پرسپولیس برانکو اما طارمی مجموعا ۶۹۳۱دقیقه بازی کرده و در این مدت توانسته ۴۹بار دروازه رقبا را باز کند.

🔹طارمی به‌طور میانگین هر ۱۴۱دقیقه یک گل زده که این آمار بسیار مشابه عملکرد طارمی در پورتو است. البته در بحث ارسال پاس گل، آمار طارمی در پورتو به شکل چشمگیری از آمارش در پرسپولیس برانکو بهتر بوده است. او در تیم پروفسور کلا ۱۶پاس گل داده بود، درحالی‌که تعداد پاس گل‌هایش در پورتو به عدد ۵۵رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید