با پورتو تا تابستان ۲۰۲۴ قرارداد دارد و تیم پرتغالی هم دنبال راهی است تا از فروش مهاجم ایرانی درآمدزایی کند.

طارمی مقصد بعدی اش را به مدیران پورتو اعلام کرد
مهدی طارمی فوتبالیست عجیبی است. مستعد و به طرز جالبی بمب انگیزه برای پیشرفت. شاید باورتان نشود، اما طارمی وقتی جوان‌تر بود، برای شاهین بوشهر در لیگ برتر بازی کرد. او آن زمان حدود ۱۸ سال داشت و البته توانست اولین گل خود را در لیگ برتر به ثمر برساند. طارمی با سقوط شاهین، به ایرانجوان رفت و سپس موعد سربازی‌اش رسید و تصمیم گرفت این مرحله از زندگی خود را پشت سر بگذارد.
او برای اینکه هم بازی کند و هم خدمت سربازی‌اش را بگذراند، به تمرینات فجرسپاسی رفت، اما مورد تأیید مرحوم یاوری قرار نگرفت. او به همین دلیل پوتین به پا کرد و راهی پادگان شد و دو سال در حسرت فوتبال ماند. بعد از پایان سربازی، طارمی راهی ایرانجوان شد و در همان سال نخست توانست عنوان آقای گلی لیگ یک را به دست بیاورد. با این عنوان، طارمی مورد توجه علی دایی قرار گرفت و پیراهن پرسپولیس را پوشید و البته چند ماه بعد به عضویت تیم ملی ایران درآمد. یعنی فاصله پایان سربازی او با پیراهن ملی، حدود یک سال و چند ماه بود. اتفاقی جذاب که نشان از استعداد بالای طارمی داشت.
مهدی بعد از درخشش با پیراهن پرسپولیس و همچنین عضویت در تیم ملی، خیلی زود به قطر رفت تا برای الغرافه بازی کند. بعد از یک فصل بازی در لیگ ستارگان قطر و حتی دریافت پیشنهاد‌های مالی مناسب از تیم‌های متمول، طارمی تصمیم گرفت به پرتغال برود و با دستمزدی به مراتب پایین‌تر برای ریوآوه بازی کند. موضوعی که نشان داد برای طارمی پول در اولویت نیست و او به دنبال پیشرفت است.
طارمی در نخستین فصل حضور خود در فوتبال اروپا، عنوان آقای گلی را کسب کرد و توانست با انتقالی جذاب به عضویت پورتو در بیاید. حالا او سومین فصل بازی برای پورتو را پشت سر می‌گذارد و البته به افتخارات متعددی نیز دست یافته و توانسته نام خود را به عنوان مهاجمی توانا مطرح کند. او در این مدت پیشنهاد‌هایی هم از تیم‌های مختلف اروپایی دریافت کرده، اما در پورتو مانده و تصمیم برای جدایی نگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید