سه آزادکار ایران در روز نخست کشتی آزاد نوجوانان آسیا صاحب مدال طلا شدند.
در پایان رقابت‌های روز نخست کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان، سینا خلیلی در ۶۵، ابوالفضل حسینی در ۷۱ و ابوالفضل رحمانی در ۸۰ کیلوگرم با برتری مقابل رقبایشان صاحب مدال طلا شدند.

در وزن ۶۵ کیلوگرم سینا خلیلی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر ۴ محمد عبداله از پاکستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۲ بر صفر یوساکو تسوجیتا از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. خلیلی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر سورابه از هند را از پیش‌ رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۳ از سد رستم جان کاخاروف از قرقیزستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۱ کیلوگرم ابوالفضل حسینی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفربه پوروداگوا از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر صفر و ضربه فنی کای چانگ از چین تایپه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. حسینی در این مرحله با نتیجه ۱۲ بر ۲ مقابل آلپ ارسلان بگنجوف از ترکمنستان به برتری رسید و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل نوردولت سیلبکوف از قزاقستان با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۸۰ کیلوگرم ابوالفضل رحمانی در دور اول با نتیجه ۴ بر صفر و ضربه فنی بایامدورج انخبات از مغولستان را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر دولتگلدی میرادوف از ترکمنستان را مغلوب کرد. رحمانی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر نوراسیل یراسیل از قزاقستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل سورابه یاداو از هند ییروز شد و به مدال طلا دست یافت.

دیدگاهتان را بنویسید