هر وقت حرف بدحجابی وسط می‌آید، گلایه‌ها از بازار عرضه مانتوهای نامتعارف به اوج می‌رسد.
مصائب و مشکلات پوشاک بانوان و اوضاع اسف بار مانتوهای موجود در بازار، بارها و بارها پای خبرنگاران را به بورس فروش مانتو باز کرده تا ببینند در این آشفته بازار چه خبراست و به قول قدیمی‌ها کت تن کیست؟ ما هم این بار برای پیدا کردن سرنخ جدیدی از پشت پرده مانتوهای نامتعارف به فروشگاه‌های عرضه مانتو می‌رویم.

اما این بار حرف‌های تازه‌ای نه از یک مغازه دار بلکه از زبان چند نفرشان می‌شنویم.

اولی‌ پسر جوانی است که از او می‌پرسم چرا بانامزدتان برای خرید نمی‌روید؟ که جوابش این جمله است: «خودتون باید برید و ببینید!» معذب می‌شود برای گفتن دلیلش. مِن مِن می‌کند. نامزدش که تا آن لحظه فقط شنونده است جلو می‌آید و می‌گوید:« خلاصه اش را بهتان بگویم؛ بسیاری از مراکز فروش عمده مانتو، مانکن زنده دارند با ظاهر زننده!»

داستان این مانکن‌های زنده را از زبان چند مغازه دار دیگر هم می‌شنویم. یکی‌شان فروشنده یک فروشگاه بزرگ در هفت تیر است که دل پری دارد و می‌گوید چرا خبرنگارها سراغ عرضه‌کننده نهایی مانتو برای تهیه گزارش می‌آیند؟شاکی است و می‌گوید:«ما مانتوهایمان را از فروشگاه‌های پخش عمده مانتو می‌گیریم. مانتو جای دیگر طراحی می‌شود. جای دیگر تولید عمده می‌شود. از آن‌ها بپرسید که با طراحان در ارتباطند. تازه در این مراکز فروش عمده با روش‌های دیگری مد را در جامعه ترویج می‌کنند!»

دیدگاهتان را بنویسید